Flytt eller flyt...


Idag har jag, junie, mormor och morfar varit och hälsat på farmor. Lite jobbigt att träffa henne faktiskt...
Hon har blivit lite sämre. Men det känns skönt att vi varit där.
Jag vet inte om hon fattade riktigt att Junie var min dotter, tror att hon faktiskt trodde att det var min mammas dotter..
Aja.
Nu har hon iallafall träffat henne.

Har varit i Solum och hjälpt svärföräldrarna med flytten idag. Jag gjorde väl kanske inte så mkt, plockade i skåp och sånt. Men när det mesta var klart så var det dags att hämta katterna till sitt nya hem. Jag och Madde gruvade oss lite eftersom Freja kan vara ganska så elak då hon är rädd. Vi bestämde att Madde skulle ta henne och Jag Leonidas.
Det gick jätte bra!
tills Ronny startade bilen. Leonidas fick nåt frispel rev sig ur mina armar. Han klättrade bokstavligt talat på väggarna och sedan ner under sätet. Freja, som vi hade varit oroliga över, hon satt ihopkurad i maddes knä och skakade bara litegrann.

Vi fick iallafall dit dom och jag tror nog dom kommer trivas som en fisk i vatten där! skog, stort och mycket råttor och fåglar att jaga. :)

Nu har Jimmy börjat jobba så jag sitter här själv med Junie. Klockan är halv 10 och både jag och Junie är pigg som aldrig förr.
Kanske ska ta en tur ut med vagnen?
Vi får se vad vi hitt på. Läggdags får vänta.
Hej så länge!


Imorgon kommer Millis! ^^




Kommentarer
Postat av: käret Morfarn

Ja hall mä däg hel å hållen, dä va gur bra att vi fåljdes dit te gamm farmora. Ho vart ju i alla faLL gla å si oss. Skönt å höre att i å må så bra, fotsätt mä dä. Vi träna hela ensemblen igår däpå frenka å nu flyt mitt utan avbrott.Mamma ha suve somm e gris inatt,"hennes egna ord." Va dä bli tå dan i dag fo vi fäll se. Kanske nan vekörning. Ha ä! Å hels gubben Å dotra.

2009-04-03 @ 06:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥