Home sweeeet home!


Äntligen hemma!
Efter en veckas vistelse på sjukhuset så har det inte blivit många uppdateringar här. Ska försöka skriva så mkt som möjligt...
Den 14 februari föddes världens vackraste lilla flicka! :)
När Junie väl kom ut så va det tyst och jag kommer ihåg att jag frågade varför hon inte skrek. Dom fick ta med henne ut och försöka få igång henne, hon fick en grej på näsan som blåste luft så hon skulle få motstånd när hon andades. Det var hemskt och otroligt jobbigt att se sin lilla flicka en timme senare full i slangar och sladdar. Hon blev totalt sönderstucken när dom försökte sätta en kanyl på henne, så händer och fötter var alldeles blå. Jag visste ärligt talat inte om jag skulle gråta eller vara glad för att hon fick sån bra hjälp, det kändes bara som en total kaos i hjärnan. graviditeten hade ju varit så felfri som det bara gick så man trodde inte att det kunde bli fel efteråt. Dom trodde det kunde vara en blödning i hjärnan eller hjärnhinneinflammation. dom tog prover, skickade odlingar, gjorde magnetröntgen, CT rötgen, EEG och ultraljud på hjärtat. I en veckas tid gick vi som på nålar och väntade på provsvar efter provsvar.
Usch va rädda vi var...
Jag är ändå otroligt tacksam för att dom gjort alla dessa tester och att dom befarade det värsta.
Nu vet vi att vi har en fullt normal flicka som är frisk. :)
Dagvild som vi varit dom här dagarna gjorde så vi glömde bort att vi skulle skriva på faderskapsbeviset igår...
Som tur är så ringde dom upp idag så vi kunde beställa en ny tid.. :P

Idag har Fia, Henke, Malin och Tomas varit här och hälsat på. Vi fick bjuda på go fika och stoltsera med vår vackra dotter ^^ 
Vi har även varit på drakborgen idag och hälsat på syrran( eller moster!). Längtar tills Junie är lite större så jag får en ursäkt att springa där med henne. Varför fanns inte sånt när vi var små? Det verkar ju jätte kul!

Nu är klockan mkt, jätte mkt! :S Måste hoppa i säng, om en timme är det någon som vaknar och vill ha mat.
Natti natti!
Och tack allihop som önskat oss grattis och lycka till!


Mina två älsklingar,
Ni är mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Maijsan

ja va skönt att höra att det inte var nå fel på henne... men jag kan bara tänka mig hur oroliga ni har varit. Nu hoppas jag abra att ja kan få angelika att gå med på att vi ska åka upp tillsammans och hälsa på!! :) MÅNGA KRAMAR TILL ER!

2009-02-26 @ 08:54:34
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/
Postat av: Malin

Världens vackraste flicka finns snart på min blogg :)

2009-02-26 @ 15:01:39
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis hörru! Tur att allting gick bra tillslut :)

2009-02-26 @ 18:13:11
URL: http://lindaangelicacaroline.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis Ingela, oj så söt hon är :D

2009-02-27 @ 10:25:44
URL: http://elincollin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥