Årets första dopp!


Gatufesten-
Vi kollade på Rydell & Quick, riktigt bra! Flyttade från öl tält till öl tält. Jag höll mig nykter ifall Satu skulle få för sig att föda barn. Vi fick ju åka in, men besviket vända igen...
Drömde iallafall inatt att dom fick en liten flicka som skulle heta Freja. Jag som alltid trott att det ska bli en pojke?!
Hoppas iallafall att dom får åka in snart (om dominte redan är där...) så lill*n kommer!!! Längtas :)

Idag har jag varit en snabbis i Viksjö. Hämtade Junie som sovit hos mormor och morfar hennes. Gör aldrig om det här iallfall, alltså lämna bort henne i 2 dagar i rad! usch! Hon bryr sig inte så mkt. Huvudsaken hon får mat osv så är ju hon nöjd. Men jag höll på att dö av längtan!
Igår när jag hämtade henne hos farmor så blev hon så glad att se mig. Hon tog tag i håret och drog sig närmare mig, skrattade och bara myste! Mammas pussis! <3 <3 <3
Idag gjorde hon inte de. Det var ju lite tråkigt.. hehe Men det känns skönt att hon kan vara borta utan probelm oxå.
Det bevisar iallfall att hon trivs hon farmor/farfar och mormor/morfar om hon inte gråter hela nätterna.
Det gjorde nästan jag... haha

Var även en snabbis till svall och hälsade på siss. Skulle äta där, men det blev ändrade planer tyvärr. Nästa gång siss!

Alldeles nyss kom jag innan för dörren med blöta kläder. Har varit och badat med Malin, Tomas och Björk. Skönt som tusan i vattnet! Jag som blivit en badkruka simmade runt som en fisk i vattnet! Jag älskar verkligen sommaren!

Imorgon ska vi åka med Faster Madde och Sara och bada. Ska smörja in Junie 50 ggr med våran super solskyddsfaktor 50+. Faktiskt väldigt bra...
På kvällen blir det först middag med syskonen i Viksjö, sedan teater då morfar spelar patron!
Kvällen är inte slut där... Nån gång på natten ska jag hämta lillbror och nå brudar i svall. Dom ska på gatufesten dådå och kolla på...? Kommer inte ihåg.
Sen ska jag få sova.

Därför ska jag nog gå och lägga mig nu så man får nån sömn och orkar med morgondagen.
Godnatt!



Sådan Kusin, sådan... kusin!



Faster Madde och Junie!



Jimmys kusin Timmy och Junie!



Timmy, Joel och Robin har vattenkrig!

Kommentarer
Postat av: Angie

Pirogerna blev faktiskt JÄTTEGODA! Det var synd att ni måste åka hem, men det kommer fler gånger som sagt. Inte för att jag vill att J:s brukare ska ligga på sjukhus men :(

Ses imorgon, vad spännande det ska bli!

Kramar!

2009-07-02 @ 22:28:29
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: käret Morfarn

Genrep. i går och för första gången sa jag fel. I stället för, Amor i prästkappa sa jag, präst i amorkappa, Jag tror aldrig Kjella eller någon annan märkte detta men när jag smög en blick ut bland publiken såg jag min söta fru i gott skratt! Annars gick allt väl. Dock beslutades att jag ej passar i hatt utan skall spela barhuvad. Mora gör ett mycket gediget intryck i sin klädsamma folkdräkt. Vi ser fram mot kvällens första uppträdande och förstås recensionerna från er efteråt. Ha det och vi ses!

2009-07-03 @ 10:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥