...


Grattis alla studenter!

Skulle packa ner Junie i vagnen, ta bussen in till stan och kolla på alla studenter som gick ut på trappan.
Men orken fann sig inte, så det fick vara.
Mycket folk, möjligtvis regn och en gnällig bebis. Det lockar inte...
Näe, istället åkte jag till faster Madde och fikade go fika. Sen vidare till farmor Britt- Marie. Junie fick bada i sin nya pool inomhus. Hon blötte ganska garanterat ner hela köket. Så roligt var det! :)
Hon fick även prova på mosad potatis för första gången. Det var väldigt spännande och mycket omtyckt. Imorgon tänkte jag koka en morot och se om hon tycker det är lika gott.. :P

Senare kom mormor Carina och hämtade oss. Vi for in till staden och kollade på morbror Jons bal. Han va så stilig! Plötsligt slog det mig vad otroligt stor min lillebror blivit... Han är nästan dubbelt så lång som mig och ändå 5 år yngre?
Han går ut 9:an och hade nyss sin första bal!
Tog massor med kort med mamma och pappas kamera, så bilder kommer senare.
Junie hade fullt upp med att kolla på alla människor och bilar. Puh...
När fotograferingen var över så åkte vi till Bergeforsen och fira Sofia som tog studenten idag. Junie snodde all uppmärksamhet och vandrade från famn till famn. Inget hon led direkt av från början, Men vid nio tiden kom tröttheten ikapp och det blev lite tjurigt.

Nu är vi hemma i lugnet.
Junie sover.
Jimmy spelar PS3
och jag sitter här.

Imorgon ska vi på kusin Robins skolavslutning. Så ingen ro hos Söderqvist/ Genbergs.
Klockan är tillräckligt för att få sova nu... så Godnatt kära läsare!




Kommentarer
Postat av: malin

Ja, det är ju tur att jag lever men fööörlåt! Så trött. Vi ses någon annan dag. Pussar och kramar <3

2009-06-12 @ 18:41:51
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: käret Morfarn

Håken va i flyg båner! Vet du om att n'dann jänta härstamma irakt nedstigande led även från Mora å mäg, å dä ä varken du vell eller inte!! Min del kan synes obetydlig, men utan den ha re int vurte na. Så de så! Jäg ha ingått e vad mä n'Sven att vinn Pittsburg i natt 02.00 sku Mora å jäg bju han på Ådalen III, annars han oss på en av oss bestämd resturangmiddag! Ha ä! Å sköt om ji. Nu sku ja suv en stån före 02.00

2009-06-12 @ 22:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥