Gaah!


Monteradeb ihop Junies fina lamp krona och skulle sätta upp den. Ringde till pappa för att vara säker på att jag slagit av strömmen rätt.
Gjorde precis som man ska (tror jag...) slog på strömmen och gick in för att se, men lampan lyser inte.
Är lampan sönder?
Gjorde jag fel?
Funkar inte elen där uppe i taket?

Blev lite smått deprimerad och diktade ihop en "vacker" lite ramsa.


Gav upp och tänkte att den fick väl hänga där tills Jimmy kommer hem.
Jag klättrade upp igen och skulle BARA hänga dit lampan igen, och då får jag värsta stöten!!!!
Elen uppe i taket fungerade iallafall...
Måste nog erkänna att det var jag som hade gjort fel. Suck...

Aja, bilder kommer sen på mina nya fina gardiner, den "älskade" lampan å vårt ny möblerade rum!




Kommentarer
Postat av: käret Morfarn

Luva att du aldri mer sku sruve ti nan el! Luva dä! Dä ä it nog mä att man kan fo se en jäkel dä kan val ett rent elände mä va följder sum hälst om man gär fel. Ta du hant om lillsnärla å ring åt morfarn om dä ä na tuckeran sum sku gäras. Man fo ju rakt ånges då man läs va du hull på mä. Idag ä mora himmä å lugnet ha åter belägrats i familjen. Ha ä å sköt om ji å skruv int i nan el!

2009-06-05 @ 07:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥