hum hum...


IDag har jag egentligen inte hunnit gjort nånting av det jag ville ha gjort. Toan står fortfarande ostädad och köksgolvet är fortfarande oskurat. Junies scrapbook har jag fortfarande inte börjat på...
MEN idag har jag hunnit varit på staden med Anna en låång stund. Vi har kollat affärer och tagit en fika på nya kafét i prismahuset. Väldigt mysigt! Jag har också hunnit varit på coop och handlat, och glömde INTE listan! Det är ett under :P
Imorse va vi på vårdcentralen med pappa J. Sjukling :/
Ja det är väl allt jag gjort idag...
Imorgon ska jag ut på en långprommis med Emeli. Roligare att gå med någon har jag kommit framtill, särskilt här i ä-bro.. Känner ju inte till så många ställen att gå här.
Ska även till BVC imorgon och kolla om Junie har gått upp så mkt som hon ska. Jag tvivlar starkt på det faktiskt... Ibörjan var jag så emot mjölkersättning, men nu känner jag att det skulle vara skönt att slippa amma varannan timme. Brösten värker!!
Katrin på BVC tyckte att jag skulle försöka få henne att äta varannan timme, båda brösten. Det är ju omöjligt att tvinga henne! Hon blir faktiskt sur och arg på mig när jag tvingar in bröstet i mun på henne.. :S
och ärligt talat så försvann det mysiga med amningen när det blev så.. :/
Så mjölkersättning, du är välkommen!



Idag ringde det en försäljare hit, han ville ställa  frågor om strumpor. Så här löd samtalet efter han presenterat sig:
- Är det kavaliten eller priset som avgör när du ska köpa strumpor?
- Båda...
- Vilken färg föredrar du mest?
- Eeeh... det brukar faktiskt inte spela någon roll.
- Okej, du är speciellt utvald att få testa våra strumpor i högsta kvalite helt gratis! Du får 2 par strumpor och endast betala 36 kronor för att då får dom direkt i brevlådan!
- Näe tack, ska jag betala för det så får det vara.
- Men det är ju bara 36 kronor, det är ju nästan gratis för 2 par!
- Ja.. men näe..
- Men Ingela du binder ju inte upp dig. ( med något irriterad röst)
- Men jag vill inte betala! Tack hej..

Aaah! Blir irriterad när dom inte lyssnar. Jag köper mina strumpor på Selångers marknaden! Så de så!
+ Att jag då får gå på marknad och göra av med pengar på massa annat. Mkt bättre!

Näe, sängen ropar och snart en hungrig bebis med...
Natti natti mitt herrskap!

Älskling, du är söt fast du är sjuk... ;) Love you!

Kommentarer
Postat av: Maijsan

Jaså du tror en tjej :) det va värst... tjejår, du är den första som säger det... ALLA mina vänner som vet vad de har för filur i magen väntar pojkar, och de flesta jag hört om har fått pojkar, så jag trodde verkligen att det va ett pojk år... Kanske är fult att säga, men ja vill så gärna ha en liten tjej. Kollar bvara runt på tjej kläder när jag går i affärer, men vågar verkligen inte köpa något sånt :) kram

2009-03-13 @ 09:24:10
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var gott att du avspisade strumpförsäljaren. Såg ett program i går "plus" om just detta och det är ett kvalificerat bedrägeri. Kom fakturor och även inkasso hot efteråt. Ta ALDRIG emot några gratis erbjudande va Sverker Olofsons budskap!

Ha det! Och sköt om er små, friska som sjuka!

Käret Morfarn!

2009-03-13 @ 16:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥