Bambino


För alla mammor:

Jag har
köpt en ny nappflaska.
Bambinos nappflaska, och jag kan garanterat säga att det var värt pengarna. Den släpper in luft  (som dom ska!) och man reglerar luftinflödet genom hur hårt man skruvar. Desutom är den söt. =)

Förra flaskan vi hade köpte jag på apoteket. Då tror man att det ska vara av bästa kvalité, men det visade raka motsatsen.
Den släpper inte in luft som den ska, Skruvar jag upp flaskan lite så läker det...
Jimmy blandat mjölkersättningen och skulle skaka (obs, det var hett vatten i!) och flaskan "exploderade". Fast han släppte in luft emellan åt! Korken gick därefter inte att skruva på riktigt igen...

Tummen upp för bambino!



Nu har jag även testat vår nya bärsele.
UNDERBAR!!!
Jag kan gå tusen mil med den. Kanske inte... Men nästan! :D

Babybjörn active

Precis så där ser den ut!
Pretty nice...


Åter till allvaret.
Fick sovmorgon till 7 imorse, vad skönt det skulle vara om hon inte hade tänkt att vakna vid 5 igen!
Min älskade sambo är och "skjuter upp" nu inför jaktlicensen.
Vi håller alla tummar idag med!

Jag hade tänkt att städa lite och få bort iallafall hälften av tvätthögen idag. Senare idag ska jag vara med min underbara Fia. Vi hade nog tänkt att hälsa på vår underbara Malin. Om hon orkar få besök dvs... Annars kommer vi nog ändå och våldgästar henne.
Imorgon blir det tidig morgon. Pluttan ska badas, (gjorde ju inte det igår...)
äta, kläs på och sen ska vi alla 3 iväg till BVC för SpRuTa!!!!
Men
Imorgon kanske min underbara Camilla kommer hem med! <3
Hoppas hoppas!
Annars kommer hon på fredag.

Nu ska jag skicka ett lååångt och trevligt mail till min syster.
Har inte träffat henne på evigheter nu och hon är mobil lös så det är nästan omöjligt att få tag på henne.

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejhopp! Här är nya adressen =)

2009-05-13 @ 14:51:50
URL: http://sveaalexandra.blogg.se/
Postat av: käret Morfarn

Deranne va mytje possetiva åsikter på en å samma gång. Skönt dehärmä selan, å ännu bätter de hanne mä flaska. Du vet ju hur ja ha svure över att ho int släpp in nan luft. För no vet ja hur jävlit de kan bli om man int fo nan luft når man dreck borti flaska! Mormora håll på å hotes att ho sku komma å helse på imåran så försök å håll a'Junie ifrån a! Jäg ha nu kratte färdigt å håll på mä nan snickring härmä växthuse. Va de beträffa skjutninga kann de int gå anne än bra för för n'Jimmy, så cool sum han ä. Ha ä, å sköt om ji alle tri!

2009-05-14 @ 08:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥