Paniken i skriken!


Tog oss en riktig sovmorgon imorse. Tvingade upp mig efter 11 för att få nån ordning på dagen. VÄDRET ÄR JU VACKERT! Så tvingade jag upp min kära sambo (han ville det, jag var inte elak...) och vi for till marknaden. När vi går där och undrar varför det är så få stånd, så visade det sig att marknaden inte öppnar förrän 3. Ja de va ju typiskt.. Jimmy köpte iallafall skydd till öronen då han ska jaga, nån fiske grej och en jakt kniv. Jag gick där och hittade ingenting...
Anna kom och vi drog oss vidare till staden. Hittade en bikini, som jag för övrigt är VÄLDIGT nöjd över, 2 bh:ar och en kllänning. Nu ska jag vara sommarfin!
Köpte även solskyddsfaktor till Junie, den starkaste! Hon ska minsann inte bränna sig i sommar.
När vi stod där och skulle välja så kom det en dam och berättade att hon skulle göra två operationer nu för att hon solat väldigt mkt som ung och nu, 25 år senare fått nån typ av hudskada... Dessutom använde dom olja på den tiden som verkligen kokade på huden, sa hon.
Det vill jag själv inte vara med om och Absolut inte att Junie ska utsättas för.
Så Här ska smörjas var eviga soldag!

När vi gått klart på Lindex så vaknade Junie till, och från 0- 100 så låg hon där och skrek som en stucken gris. hon kom på att hon var hungrig. Anna satte sig på en bänk och vyscha och dunka rumpa medan jag skyndade mig in på hemköp och köpte sån här "snabb mat" till Junie. Kan inte förstå varför folk är så sega när en annan har bråttom. Efter 5 minuter i kön så höll min dotter på att dö av hunger.
Efter matning, blöjbytning, kräkning och liiiite gulligt skratt så kunde vi fortsätta vår shopping runda.

Efter vi köpt det vi egentligen åkte in för att köpa, hårfärg alltså, så gick vi en till sväng på marknaden. Nu hittade jag ett par solbrillor. Tycker om!
Nu kan jag äntligen kasta mina stora fula flug-brillor med 1000 repor på.

Nu är klockan 8, jag ska plocka undan vår sena middag, bada vårt söta lilla kräkmonster, plocka in tvätten och även försöka mig på att fila vår söta kräkmonsters naglar. Det är en utmaning för sig... Hon blir såååå elak :S

Nu är hon snäll och gullig iallafall så ska försöka krypa ner under babygymmet med henne och mysa innan jag börjar med allt annat!


Så, de va allt!



Kommentarer
Postat av: käret Morfarn

Ja, så vare då dags igen å järå mä na pengar på asolut NÖDVÄNDIGA pryler! Å så dessa suvmårna å sen krype ner unner babygymmet mä a'Junie. Män att räkneut att du sku ha hadd märä nan mat åt jänta dä hadd du int tänkt på. Jo,jo, dä ä te å vära medveten Mor! Deranne va na sum Mora å jäg aldri råka ut för. Men så va vi ju förstås bätter å! Jäg ä å tveksam te dehann solkräma? Sola jär int nan skada i lagoma doser men väl nytta. Man behöve ju int exponärä sä mäett. Men åter igen pass du på å NJUT, tin gå så rasande fort. Dä jär ja häri sola mä en, två, tri koppa kaffe. Sköt om ji båner!

2009-05-30 @ 07:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥