Varg Veum


Som Beck och Wallander fast 100 gånger bättre och på norska!
Har suttit och kollat på det medans jag dunkat lillan i baken tills hon somnat.

Vi slapp inte febern igår. Åt väldigt dåligt och var het som en spisplatta!
Efter lite alvedon och ännu mer sömn så blev det lite bättre. Hon har sovit hela natten. Vaknade halv 5 och var hungrig.
Nu har aptiten kommit tillbaka och febern är som bortblåst. Fortfarande väldigt trött, men det kan man ju förstå...

Måste berätta en till sak som jag har glömt!!!

Ute på våran balkong har en liten blåmes byggt bo! Mellan väggen och brädfodringen. Såå sött!
Nu vågar jag inte gå ut ifall att jag skulle skrämma iväg den lilla stackaren. Tänk om hon får små fågelbebisar?!
Först tänkte vi ringa hyresvärden och ta bort det. Men jag har lyckats övertala Jimmy att det måste vara kvar.
Tänk om hon är havande och vi tar bort hennes hem?!
Ska hon bo på gatan med tre små bebisar!
Näe, djurvännen Ingela Staplade fram och låter den lilla familjen bo kvar.
Jag håller mig mer än gärna därifrån så länge hon tar hand om sina barn!

Jag kanske ska jobba på sociala?



Kommentarer
Postat av: käret Morfarn

Härmed är detta dokumenterat du ä den sum ha mest fädernesarv. Fugla ha rört mitt innersta säärn ja själv va bära en slärvspärv å sjävklart sku blåmesen fo bo kvär. I kan å gå ut å in så mytje i vell å han kom int å bry säg. Dum ä bära gla åt människans närhet å fo genom dä trygghet mot anne fugla å då i synnerhet mot rovfugla. Fålj en noga å ta månge bilder dä kan du fo mytje rolit tå länger fram. Å nu kräve ja ständiga å täta uppdateringa. Ha ä! Med många varma hälsninger tell er allehop, särskelt a'Junie å n'Lillblå!

2009-05-16 @ 08:16:22
Postat av: käret Morfarn

Va, äre ja si, eller rättare va äre ja inte si? Inte ett ord eller bild om a'Junie eller Lillblå. Bättring! I går va Mora å jäg tell Alnön ti ett stort e hus mä jättestor tomt å en hel skrudus mä hunner. Vi hadd mä oss grillen å vi grilla å åt medda därpå en stor'n altan te ettemeddas sola. Män håken så kallt! Himmä igen för sänga 23.00. Te måran -3,3 gr. Å Mora jobba langdag. Från 07,30 tell 21,30. Ha ä å må väl!

2009-05-17 @ 07:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥