Fredagsmys


Jag kommer ihåg när man var liten och det var fredag. Man bara längtade tills mamma tog fram popcorn och vi satt hela familjen  soffan och myste framför tv:n!

Den här fredagen är inte en sån fredag...
Jimmy ska upp och jobba imorgon, så han ska gå och lägga sig tidigt.
Junie sover, vilket jag tycker är jätte bra. Behöver hon verkligen!
Jag sitter här och funderar på om jag ska lyxa tll det med ett glas vin eller om jag ska spara den flaskan till... En annan fredag?
Just nu sitter vi iallafall om myser framför tv:n. chips, dipp och Zeuners julmust. Det är barnsligt mysigt!

Idag har Junie haft feber hela dagen igen. Inte alls lika hög som igår. Nu går det upp och ner hela tiden, men det ligger hela tiden mellan 37,5 till 39 grader.
Nu har hon fått alvedon i 2 dagar och längre får dom inte ta i streck, så jag hoppas verkligen hon slipper febern imorgon, annars måste vi nog åka in med henne, vilket jag INTE vill göra på en helg...
Hon är fortfarande väldigt glad och sprallig för att ha haft feber konstant sen  onsdags kväll.
Så skulle inte jag varit!
Barn tål faktiskt allt så mycket bättre.

Idag har farfar (Junies) ringt tre gånger, han är orolig för sitt lilla barnbarn tror jag. När han slutat jobbet kom han hit med en present till Junie. En rosa nalle.
En kry på dig nalle, så himla sött!

Nu ska jag plocka undan här lite, sen ska jag nog ta mig ett glas vin ändå.
Hare!






Hehehe. Blöjan är oanvänd, bara så ni vet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥