Det är som det är...


Upp och ner.
Glad och ledsen.
bra och dåligt.
Perfekt översättning på ordet Förhållande.

Men de är klart... Finns det inte motgångar så uppskattar man väl inte när det är perfekt?
Fast det är nästan alltid perfekt och jag uppskattar det ändå...
Mkt surr nu.
Tröttheten som svamlar massa strunt.

Idag har jag och Junie iallafall varit på stan med mamma och fikat. Junie fick en mössa av henne med. Jätte söt!

Camilla har ringt idag. Hon kommer hem! <3 Den 22:a tror jag det var.
Har pratat med Anna. Nu är jag på bra humör igen. <3
Igår ringde Sofia och ville bara prata. <3
Har jag nämnt att jag har helt underbara vänner?
Tycker om er allihop! <3

Nu kallar sängen.
Junie sover redan, ska in och pussa lite på henne innan jag borsta gaddarna.
Min söta lilla prinsessa.
Imorgon kommer älsklingen hem, ska koka kaffe till honom och göra en dunder frukost innan han åker igen för jakt.

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.

Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tro




Kommentarer
Postat av: Käret Morfarn

Ja no kanne vära opp å ner imellanåt men på lilltrolle'han sire nog mestut å vära sötebrösdägan ialla fall. Alltid lika leende t.o.m att öga rent lyse. Men vart tog i vägen? I skulle ju komma i hittan i gårafta. Ja hadd duscha å raka mä å hedd på mä na bätter klär för ti å vära en gomorfar, å så kom ni int. Alltihop i rena onödan. Men vi fo fäl hoppas på ett snart möte ändå. Ja jet ju fo vära övani'a så pass att ho känne igen mäg inna ho börje gymnasiet.

Ha de i n'han gråvärsdan.

2009-10-12 @ 08:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥