En kväll med tjejerna


Träffat Emeli och Satu.
Killarna fixade bilen. Mkt som behövs göras tills näst, nästa vecka då vi ska till bilprovningen... :S
VI tjejer färgade håret på mig. En sån här spontan grej då Emeli hade en hårfärg hemma som inte skulle användas.
Blev brunt och det blev bra. Riktigt nöjd.. :)
Junie kommer nog snart börja krypa. Hon försöker förgäves men kommer ingenstans.
Men hon försöker!
Har inte så mycket roligt att berätta...
Jo, vi har fått ett flygblad på posten där det står: Varning för pedofilen!
Det står att det är till alla barnfamiljer. Så antar att det är fler i Älandsbro som fått det?
På bladet står det iallafall vad den här mannen gjort och hur många år han fått suttit inne osv. Hemskt. och det som är ännu värre är att han går fri nu...
Det står HELA namnet, person nummer, telefon nummer och adress. Så någon har tydligen lessnat på att han aldrig får det straff han förtjänat.
Vi vet nog allt om denne man nu, så skulle jag stöta på honom en vacker dag på ica eller nåt sånt så skulle jag förmodligen skrika i högan sky och springa allt vad benen bar!
Usch...
Jag hoppas att denne man inte blir anklagad för något han inte gjort nu, för det vore fruktansvärt hemskt och äckligt!
När jag läste det som stod på bladet så kunde jag inte sluta fundera på vad denne man är för något djur?
Hur, hur, HUR kan man göra så mot ett barn?!
Det är så vidrigt att jag mår illa av att bara tänka på det.

Iallafall så tror jag nog att det är olagligt att skicka ut flygblad så här (?), men jag måste säga att jag tycker att det var bra gjort av den som gjorde det.
Varför ska inte vi föräldrar få veta vilka vi kan skydda våra barn från?
Förmdligen så kommer dom aldrig få tag i den som skickat ut detta.
Men de är klart...
Varför ska denne man/kvinna få straff för något sådan litet, när en pedofil går fri bland våra barn?

Kommentarer
Postat av: käret Morfarn!

Lägg märke till att hela vårt samhälle är upp bygt på detta sätt.Det är våra ärevördiga jurister som lyckats med detta konststycke. 2.män hjälps åt att mörda en man och erkänner också detta. Men obducenten kan inte med säkerhet fastställa vad som orsakade döden, om det var slag eller knivstick. Så de gick ej att döma dessa män till mord utan det blev den lindrigare formen, vållande till annans död? med lindrigare straff som följd. Hurra! vad jurister är bra. För mig är det ändå MORD med dubbelt straff eftersom de var 2.som hjälptes åt.

Vi har däremot inte begått något brott bara en personlig konkurs för att vi försökte driva något som inte gick. Detta höll i första skedet att på kosta oss hälsa och ork, och sedan jagas vi i resten av våra liv för de pengar vi blev skyldiga. Det är brott det, och vilket straff sedan. Hurra! för vårt rättsväsende.Ändå fick bankerna sina pengar genom bankakuten, men vad hjälpte det, dom har ju än en gång visat hur pengar inte skall skötas. Ändå blir inte dom rannsakade och ansvariga för sitt handlande. Det blev vi. Detta är den värld vi lever i så tänk på det och är rädd om er. Vi är inte alla lika inför lagen. Detta är en stor lögn.

Ha ändå en bra dag i det soliga och vackra oktober vädret.

Arg Morfarn!

2009-10-14 @ 09:33:24
Postat av: Angie

Han är inte värd att kallas ett djur! Djur är aldrig onda eller sjuka i huvudet som det där äcklet. Undrar hur man får tag på sådana flygblad? Skulle kunna tänka mig att sätta upp dem överallt här i Sundsvall...

2009-10-14 @ 22:01:26
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥