funderare...


"Folk måste ju få veta"
Idag stod det i tidningen om pedofilen.
Läste på hemsidan att det var i härnösand.
Har härnösandsborna oxå fått det?
Isåfall har dom minsann spridit det väldigt långt... Alla i Älandsbro har ju inte ens fått det. Och här är ju närmast..
Läste iallafall kommentarerna med och måste säga att jag är VÄLDIGT shockad över hur vissa resonerar!?!
Hur i hela fridens namn kan man tycka att han har avtjänat sitt straff och hur sjutton kan man säga att han INTE är en "återfalls pedofil" när han blivit dömd 4 ggr???
Hur många barns liv ska förstöras då innan det kallas återfall?
Och hur kan man säga att det inte heter pedofil, utan sexförbrytare. Som sagt 4 ggr och det är barn... Vad är då en pedofil?
Jag undrar jag...





Här är några kommentarer som jag kopierat från sidan:

"Ni som tycker att det är bra att hänga ut honom, tänk en gång till!
Tänk om han nu inte kommer att kunna bo kvar?
Tänk om han inte kommer att kunna fortsätta sitt arbete?
Tänk på att han har betalat alla skadestånd, gått i behandling, suttit av sitt straff och kommit tillbaka till livet.
Tänk på att han kanske är en av dem som faktiskt bättrar sig?
Tänk på att han har anhöriga som också drabbas?
Tänk på att de anhöriga kanske har drabbats nog?
Tänk på att offren kanske har gått vidare och kommit tillbaka till livet?
Tänk på att allt kommer tillbaka för ALLA inblandade?

Nä, jag säger bara det, TÄNK IGEN! TÄNK OM!"

Svar till ovanstående:
"Tänk alla som tänkte så efter första gången.
Efter andra gången.
Efter tredje gången.
Efter fjärde gången.
Ja ni fattar...
Hur många gånger ska man behöva tänka efter innan man inser vilken vrickad människa det är?

Nej, han har fått sina chanser..."



"Han har avtjänat sitt straff, att säga "de är ofta återfallsförbrytare" är knappast en anledning som är god nog för att hänga ut en människa i ett helt bostadsområde, då det faktiskt finns goda exempel på sexualförbrytare som fått ordning på sitt liv.
Det är en förnedring och diskriminering av värsta sort, jag hoppas att den som skickat ut meddelandet får betala höga skadestånd samt böter.
"


Ganska intressant att läsa tycker jag. Vissa tänker med ärslet enligt mig...

Kommentarer
Postat av: Maria

Ingen tvingade dom till att begå brottet när dom gjorde de, dom gjorde de av egen vilja. Att man suttit av sitt straff blir aldrig tillräckligt. Varje dag i resten av sina liv kommer den utsatta, dennes föräldrar och släktingar komma ihåg detta. Som förälder gör man ALLT som krävs för att skydda sitt barn mot dessa människor, ALLT... "Häng ut dom jävlarna!" Tycker jag, men det får man väl inte tycka för då tycker man FEL. Fel var det när dessa människor begick brotten! FEL FEL FEL

2009-10-15 @ 14:32:50
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/
Postat av: Angie

Skulle någon göra något mot någon av "mina" barn runtomkring mig skulle jag skjuta den på fläcken om jag hade möjlighet. De som gör barn eller djur illa skrämmer mig från vettet och jag tror ALDRIG att det finns någon räddning för dem, de är så allvarligt störda och förlorade att det enda som vi kan göra från att skydda oss och de vi älskar från dem är att skjuta dem. Eller ännu bättre; skicka dem att kriga mot andra lika sinnessjuka människor så slipper oskyldiga lida. Då kan de ju göra sånt där på varandra.

Livet är inte svart och vitt visst nej, men det är jävligt konstigt att sådana missfoster låts ha ett bra liv när de förstört andra som A-L-D-R-I-G någonsin kommer bli av med sitt själsliga ärr. "Offret kanske har gått vidare", vad är det för jävla pappskalle som skrivit det?



Tack för ordet.

2009-10-15 @ 23:17:23
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: Ut hängd

Sverige är världsberömt att alltid ta förbrytares parti. Det finns 100.tals om inte 1000.tals sådana fall. Jag är en f.d. egen företagare som gjort personlig konkurs med allt vad det innebär av ut hängning.Tidn, justitsia, ständig kontakt med kronofogden som vid jämna mellanrum kommer och gör hembesök och ser till att vi inte skaffar lyxartiklar som nyare bil, (ej över 5000.kr)platt tv. el dyl.Ingen möjlighet till lån eller mobiltelefon abonnemang m.m m.m. Vi har ändå inte gjort något brottsligt, vi försökte något som inte gick, slet som ur djur innan vi gav upp och får sedan betala livet ut. Jag skulle gärna sitta av och sedan vara oskyldig. Gör han någon av de mina något kommer jag också att få anledning att "SITTA AV".

2009-10-19 @ 08:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥