sötare än sötast



Idag har vi varit på Jeansboa och köpt gardiner för halva priset.
Nu sitter jag funderar över om jag ska göra panel, kappa eller längder... Besluts ångest.
Kappa har jag aldrig haft  vardagsrummet så det kan ju vara kul att ha något nytt. MEN då måste jag mönsterpassa och går inte det så har jag förstört tyget hel och hållet.
Längder har jag nu, det passar här. Men då ska jag dela tyget och det kan hända att det blir för "smalt". Har spetstyg som jag kan sätta bredvid ifs. Så det kan gå.
Panel är stilrent och enkelt att göra. Men vill jag ha det?
Vad är bäst?!

Har nyss pratat med mamma, världens bästa mamma!
Imorgon ska vi på stan och ta en fika. Vi ska även hitta en söt bomulls mössa till Junie. Den hon har är för liten och den farmor stickat är för kall. Blåser lixom igenom...

Nu är vår enorma tvätthög snart borta, ca 2 tvättar kvar. Då ska jag även tillägga att jag tvättat alla kläder som Junie vuxit ur. När Jimmy kommer hem ska jag ta ner dom till vårt överfulla förråd. hehe

Näe, dags att sy gardiner. Tror det blir panel, faktiskt...

Kommentarer
Postat av: Angie

Kärlek från moster!

2009-10-08 @ 22:01:29
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: käret Morfarn!

Jäg ha värre problem än å fundere ut va ja sku jära tå gardinen. Har du tänkt på att du kan jära sum jäg, jär turktrasen, dum ä alltin bra å ha.

Ja hull på å skulle kapa ven i går, tå de lass ja kjurt hem från Fäbobacken. Men då geck en reglagespak åv. Laga den. Då geck en bult åv i styrenheten. detta kl:10.20 Kl14.15 klar att köra igen.Efter 10.min gå så en länkarm åv å alltihop stäne.

Jag ger opp å börja göra nya grejor iställe för å läga. Vart inte klar i går då ja gatt fära ifrån å si MODO vinne över Timrå! Ändå tytje jäg att MoDo va urbota dålig. Åsså dessa FÖBANNADE dommare! Ette 2.perioder hadde MoDo 8.utvisningsminuter å Timrå 0. Du se vane skurker MoDo ä.I tredje feck Timrå EN singelutvisning resten va dubbelutvisningar. Ändå ä ja tvärsäker på att då Timrå komma tell MoDo då ärä dum sum ä skurka. Ha int dommara gått nan utbildning å lärt sig regelboka va sum ä tillåtet å inte? Dum sku i alla fall inte dömme ätte hur publiken vråle. Å de sku å ovilkorligen dömmes lika åt bägge hålla. De gärs de aldrin.

Ursäkta mitt härskna ordalag, men dä ä skönt å skrive tå säg.

Annars fin bild på en Mor & Dotter.

Ha,det gott å hels gubben å håll på MODO!

2009-10-09 @ 08:56:28
Postat av: Linda

haha ja de är inte alltid lätt o veta vad man ska ha för gardiner :P ja satt själv i går o kollade på jotex hemsida, ja hittade massor ja ville ha men de slutade med att stängde ner skiten och gick och la mig haha :P

2009-10-09 @ 14:50:11
URL: http://liindaliiten.blogg.se/
Postat av: Maria

hejsan!! ja verkligen. men om vi tar det i denna takt då kommer de inte bli innan studenten ;) hihi!! ska det verkligen vara så svårt att träffas. haha!! vi får styra till något här framöver när vi är friska och krya! kram

2009-10-09 @ 22:09:11
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥