Härligt!


Igår åkte vi till Viksjö medan Jimmy jobbade. Jag gick en sväng med Anna i det blåsiga, leriga men soliga vädret.
Vi fick grillat till middag på neavita och som alltid så var det god mat!
Storasyster m. familj och mormor och morfar var oxå på middag och det var så mysigt att träffa lilla Karin Lovisa igen! Hon växer så otroligt mycket på så kort tid.
Fast jag tycker att Karin är rund, go och lik en knubbsäl så var Junie rundare, lika go och mer lik en knubbsäl vid 4 månaders ålder.
Jag pussade nästan sönder henne, hon blev iallafall väldigt less på mig. Därför är det tur att hon är så liten och inte kan protestera.. hehe Gotroll! <3

Imorse sov Junie till halv tio. Det kan ha varit för att hon var vaken till efter nio igår.
När vi klev upp slängde vi i oss frukost sen for hela lilla familjen till Solum där solen alltid är som bäst!
Farmor bjöd på go fika och Junie struttade runt på altanen och verkade trivas väldigt bra ute i solen.
Jag känner till och med att jag har bränt mig lite på näsan idag.
Jimmy pkte på jobb och jag och Junie stannade hemma och stökade runt lite.
Farmor och farfar bjöd oss på middag, kräft soppa. Hur gott som helst!
Efter middagen gick vi ut en stund till, farmor hittade en gammal "lådbil" som Junie tyckte va jätte rolig att åka i!

Nu ligger pyret och sover sen tv timmar tillbaka.
Jag väntar på att gubben ska kommer hem från jobbet.
Ikväll blir det säng tidigt. Man blir trött av att vara ute i friska luften hela dagen, men det gör en gott med!






Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Ja no syns dä vem sûm njut ti sola. Ja tro rakt sola i Solum ha konkurrens om vem sûm strålar mest. Å no ha du rätt i att vi behöve de hann soldägan dûm ha int vûre för månge än i år it. Ta vara på dûm så mytje du kan. Vi träna hela teatern på "frenka" igår å de geck för jävligt dåligt. Jäg va väl den sûm klara mäg bäst utan manus men då hörde ja ju int når ja skulle in. Men vi hade roligt och fikade i sola ute på går'n.

Ha'n bra dag å njut tå sola.

Krama Junie från "Offa"!

2010-04-12 @ 06:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥