Torsdag


Idag har vi hämtar massor med kartonger på svärmors jobb. Nu kan vi börja packa på riktigt. Ska ta allt man inte använder och lite till...
Jimmy for iväg med farfar Stig och dona, jag och Junie for till Solum och tvättade bilen.
Junie sov i vagnen i nästan 2 timmar.
Jag hann tvätta bilen, dammsuga, tvätta fönstren och städa undan allt igen innan hon vaknade.
Nu är det vår, nu är vår bil ren!

Vi kommer hem och byter bilen mot vagnen och går tillbaka till farmors jobb för att lämna nycklarna.
Junie charmar alla tanter igen och får en kex med choklad i. Här är man bortskämd!
Nu ska vi hjälpa pappa att göra pannkakor.
Jag har fortfarande inte lärt mig göra riktiga pannkakor, mina blir gummiplattor.
Jag tänker roa mig med att vispa grädden.

Idag har vi oxå fått hem tapetproverna. Vi ska välja tapeter till Junies blivande rum.
Gult har vi bestämt att det ska vara, men så otroooligt svårt det är att bestämma!!


Och...


GRATTIS FARMOR PÅ FÖDELSEDAGEN!
Massor med kramar från oss
Du är och förblir världens bästa farmor! <3


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jädrans, vad flitiga ni har varit då! Man blir nästan avundsjuk, tvättad bil har man ju inte haft på länge... Duktigt! :)

Kram

2010-04-22 @ 22:28:04
URL: http://nordansjo.blogg.se/
Postat av: Dubbel Morfar.

De skû bli rolet å si den bilen, kanske man skû ta e kort? Hitte du igen laddarn ti filmkamera? Ta i så fall mä däg grejern i hittan på lörda så ja fo filma I. Ja, ha vûre å helse på lill Frans i Härnösand å han va som a'Junie bra på å höre tå säg då han velle ha na sagt å han ha å samma insjöblå ögon som man aldri kan si se mätt på.

Ha'e gûtt å sköt om!

2010-04-23 @ 09:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥