Lill lördá!


Här sitter jag med ett glas coca cola, chips och två olika dipper, pillutta dig!
Unnade mig det eftersom jag varit lite deppad idag.
Varför kan jag inte svara på, jag tror det är för det vansinnigt kalla vädret som får en att förfrysa innan man ens tänkt tanken att gå ut.
Jimmy jobbar kväll, vilket betyder att han kommer hem runt 22 ikväll.
Jag och Junie har varit hemma och hållt oss inomhus hela långa dagen.
Vi har lekt mycket idag faktiskt. Jag kastar iväg en boll och hon hämtar den. (Våran lilla vovve!)
Jag tog en liten hink och lät WWRRRAAAHHH i den, hon blev livrädd och började tokskratta! Vi lekte den leken i säääkert 1,5 timme. Likadant hela tiden! Det var tydligen jätte roligt. <3

Det bästa med den här dagen är att Junie sovit 2 ggr! Det händer inte överdrivet många gånger, så jag har hunnit städa lite och lagat mat. Jag hann till och med slänga omkull mig på sängen och snarka ikapp med henne en halvtimme.

Sånna här dagar behövs för att man ska uppskatta dagarna som är fina, varma och man har något att göra.
Imorgon hoppas jag att föräldra penningen har hamnat på kontot så vi kan proppa kyl, frys och skafferi fullt med mat igen. Man har blivit bortskämd när man valt fiskpinnar till -om jag måste- mat. Jag tycker ju faktiskt om fiskpinnar, egentligen...
Måste få klaga lite till... Skulle köpa blöjor idag. Som vanligt så fanns inte Liberos up&go blöjor, dom tar alltid slut fort. Tänkte ta pampers istället, jag måste ju ta up&go... Så till min förvåning så finns inte den heller! Sökte efter vad som helst, bara det var up&go!!! Det fanns en storlek, som var alldeles för stor.
Jag blev tvungen att ta vanliga blöjor.
Man har för mycket fritid då man stör sig på något sådant. Sorry...



Mmmm fiskpinnar.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej Ingela! :) Hoppas allt är bra med dig och er dotter :) så söt hon är. Jag har bara en fråga. Måste man ha arbete, eller har arbetat för att få mammapenning/föräldrapenning? Vet du det?! Kram Sofie .

2010-03-01 @ 23:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥