Öppna förskolan!


Idag stressade vi till bussen som jag trodde gick 12.07, men det visade sig att den gick 12.45...
Junie somnade medan vi väntade så vi var kvar ute och väntade. Hon sov hela vägen in till stan och vaknade precis när vi skulle kliva av.
Jag tänkte att jag skulle vara nyttig och gå till sjukhuset, men usch så kallt det var! Mina tår och mina händer höll på att förfrysa, så när man väl var inne så kände jag mig som en istapp! Brrr
Från ett till tre var vi på öppna förskolan och träffade massor med mammor och bebisar. Mysigt!
Junie har lekt, busat och sjungit. Det var faktiskt skönt att komma dit igen och jag kände verkligen hur jag hade saknat det. Nu har jag bestämt att jag SKA gå varje tisdag. Kan jag inte en tisdag så ska jag gå mån, tors eller fredagar.
När vi kommit hem igen var det bara att slänga i henne lite mat och sen var det full fart igen.
Jag, Jimmy och John åt kyckling, strips, wook och vitlöksbröd. Rena helgmiddagen!

Idag har jag även suttit i telefon huuuur mkt som helst. Nr 256 i kön hos försäkringskassan första gången och nästa var jag nr 221...
Fick iallafall tag på dom tillslut...
Åter igen så har jag fått på tok för lite föräldrapenning.
Men det är ordnat så hoppas resten kommer snaaaart!

Nu ska jag slänga mig i duschen och sen i säng! Imorgon blir det IKEA med Jossan! Längtas! ^^

(Har inge nytt kort att lägga ut eftersom datorn inte hittar kameran??... störande..)

Kommentarer
Postat av: Fia

ska också till ikea imorgon ;)

2010-01-26 @ 22:05:54
Postat av: Dubbel Morfar.

Att ni unne er att äta gott även om de är på en värda ä helt i sin ordning. Morfars å vi ha å ätä festmaten i afta, tillagat av mästerkocken på fiskrätter, Carina Genberg om hon ä bekant. Vi åt Röding med mos på Rotselleri, Kålrot å Pärer. Två fisker vägde tillsammans 1,5kg. De va så erbärmeligt gott att'n Morfar å jäg gatt ta oss en oppsträckar åtmä. Å de val ju int na sämmer tå dä.

Nu ha mora kumme hem tå mötä mä Hembygdsföreningen så nu sku vi si om katta ha lämne nan plats däri sänga kvär åt oss.

Ha ä å God Natt!

2010-01-26 @ 22:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥