Sommar snart?


Junie somnade kvart över sju ikv och jag var super lycklig för det, jag tänkte att nu skulle jag minsann gå och lägga mig innan 9. kvart över 8 vaknat Junie och är JÄTTE pigg och på strålande humör. Försöker få henne att somna om, men lyckades inte efter nästan en timme.
Jag har gett upp och nu står Junie vid bordet och försöker riva ner duken. Hon skrattar, pratar, tittar på tv:n- pekar och säger ovve?
Nej ingen vovve på tv:n och nej du får inte riva ner duken och ja du ska sova din lilla prupponge! <3
Jag är grymt trött efter väldigt lite sömn inatt, men det skiter Junie i fullständigt, hon tycker minsann mamma kan hålla sig vaken några timmar till tydligen.

Igår va vi på middag hos svärmor. Grabbarna var på match och Jimmy jobbade som sagt natt. Runt tio kom hela högen och Junie följde med faster hem.
Jag hade otroligt trevligt hela kvällen, runt halv 1 trodde jag att jag skull somna vid bordet och helt plötsligt så var det som jag kom in i andra andningen. Jag, Satu och Tjorven (Mickes lillebror) satt och spelade kort till 6 imorse! Längesen jag var vaken så länge, men fan va trevligt vi hade! Synd bara att Satu fuskade och att Tjorven glömde skriva i poängen hela tiden. ;) hehe

Nu verkar fröken lite smått missnöjd, kanske har hon blivit trött igen?!?
Önska mig lycka till... Nu gör vi ett till försök.
Gnatt!

Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Äman oppe tell klocka 6. på måran fo man int skylle på nan annan att man ä trött, då kan man haä!

Ja kan int förstå att du ha besvär mä å fo jänta å suva alle dägar, då ho ä a'hennen suvna nårhelst dä behövs å ä därimella sum e litte kvitter.

Ja ha i alla fall vure ute å åkt mä e anne litte kvitter te måran, men ho suv hele tin. Men de tufäl bli e anne ljud däri skälla därå mä tin.

Dä hör som tell.

Ha ä å hoppas vi syns snart!

2010-01-04 @ 12:28:41
Postat av: M a ll a m a mm a

Åhh det är så hemskt när man får förhoppningar och så vaknar de på det där sättet! :O

Kram på er!

2010-01-04 @ 21:46:22
URL: http://www.surfland.se/mallanmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥