Nationaldagen


När jag vaknade imorse så kände jag mig riktigt utvilad och vaknade till och med före Junie.
Fast det händer ganska ofta nu för tiden. Hon är lik sin far och kan sova länge på morgonen...
Jag klev upp och donade på lite här hemma. Tänkte packa lite mer men Junie vaknade.
Vi myste på som bara den! Inte setts på två dagar! <3
Hon var ifs vaken när jag kom hem igår men det blv bara lite pussar och kramar då och sen bums i säng.

Jobbade på ett nytt ställe igår, gick falle bra. Världen är bra liten ändå.
Man kan ha så mycket gemensamt med någon man aldrig träffat förrut!
Väldigt långa dagar på det nya jobbet, men ska man bara hoppa in nån gång så gör det inte så mkt.
Blev 12,5 timmar rikare, så får jag inte jobba så mycket mer den här månaden så har jag iallafall det.
Skönt att få börja jobba lite mer nu, men måste erkänna att från halv 8 på morgonen till halv 10 på kvällen inte är någon höjdare. Särskilt om man har barn...

Ja idag skulle jag lämna tillbaka bilen jag lånat av Anna. Jimmy skulle lämna kvar barnstolen, men glömde det i all hast. Fick ringa svärmor så hon fick komma med deras. Tur man har dom!
Hämtade lillebror och sen vidare mot Viksjö.
Även om det bara va några timmar så känns det alltid så skönt att komma hem till mor och far!
Hann även träffa moster Kristin, Magnus och kusin vitamin.
Jag lekte fotograf med mamma och pappas kamera, men det är svårt att få en bra bild med vakna barn...

Jimmy hämtade oss när han slutat och vi for raka vägen till svärföräldrarna på middag. Skönt! Jag hade verkligen ingen lust att laga mat idag...
Junie sysselsatte farmor och farfar en stund medan jag latade mig med en tidning och sedan tvätta bilen.
Den va ren och "fin"!
Nu är det fullt med pollen på´n igen... :(

Näe, jag har dukat fram chips, dricka, choklad och det börjar alldeles precis nu en film på trean.
Ha de!

Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

De ha komme in na litte särn ja va här sist, men dä ä ju å na tag sen. Ja rys då ja höre att du skû lämne a'Junie på dagis, men dä ä fûll bära å acceptärä dä ä ju tidens gång. Men tänk om hon ha kunna vûre här mä Mora å mäg. Du vet va bortskämd hon skû ha bleve.

Ha ä gutt ti kylan å regne!

Ä rädd om I å sköt om!

2010-06-09 @ 07:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥