Frisk som en nötkärna!


Inte riktigt... Hostan är kvar, men matlusten har kommit tillbaka och febern är som bortblåst!
Idag tog vi vårt pick och pack och drog, till farmor och hälsade på.
Junie grinade heeeela morgonen enda till hon såg att jag plockade fram overallen, då skrattade hon och man fattade på en gång att hon ville ut, ut, ut!!

Idag har vi träffat Satu och Matilda oxå.
Vi tog en liten chansning eftersom både Junie och Matilda har varit dyngförkyld.
Men sånt brukar ju oftast smitta före och inte efter...

Till middag idag så gjorde jag mammas broccolipaj och den blev jätte bra!
Kanske jag kommer bli en lika bra kock som mor min en vacker dag.
Jag sa kanske...

Nu sover lilltrollet.
Jimmy har åkt på jobb, kommer hem imorgon bitti.
Jag ska titta lite på tv och sen hoppa i säng.
Har varit trött hela dagen, så behöver mycket sömn inatt.

(Det går fortfarande inte att lägga upp bilder...)

Hade!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Skönt att gullungen börjar krya på sig!

Det låter konstigt att du inte kan lägga upp bilder. Jag har inte haft några problem alls under hela tiden, och jag har ju också blogg.se...

Kram

2010-03-23 @ 08:50:39
URL: http://nordansjo.blogg.se/
Postat av: Dubbel Morfar.

Ja,,'dan ongen ha no int tin å vära sjuk na långe taga it. Grattis! tell broccolipajen men ja kan glädja däg med att du HAFER lång väg att vandra. Mora bjöd i gårkväll på fisk rulader på Kajmal och pärstampa på pärer å selleri, med vitt vin. Å stinta ja jet säge att ännu ätte 25.år (ja ä int säker,men ja tro dä ä dä, bruke bli fel va ja än säg.) så ä ja bå överaskad å gla i hennes kok konst. Men ma bli ju så man ät åt helvite för mytje, ja gatt så smott rulla di i sänga. Men sûv fale gott sen natta igöning.

Ha ä å krama Lilltroll från mäg å.

2010-03-23 @ 10:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥