Uppdatering


Helgen är över.
Deklarationen är klar.
Valborg är förbi.

Fredag alltså på valborg var vi hos mamma och pappa. Där var även Angelika, Niklas, Tia, Kristin, Magnus, Karin, Bessa och mormor och morfar.
Jon var hos flickvännen...
Det var så mysigt att vara med nästan hela familjen! <3
När jimmy slutat jobba så for vi runt lite överallt och tittade på majbrasor.

Lördag var det fest för fullt.
VI grillade och hade mysigt hos Micke och Satu.
Det blev mer folk än vad vi hade trott, men så kul vi hade!

Söndag var jag målare. Jag hjälpte Anna att måla om sovrummet. Vi målade bort epilepsi tapeterna med en ljus grå/blå färg. Så bra det blev! Samtidigt drack vi lite vin och hade det väldigt trevligt.

Vi har alltså haft fullt upp hela helgen, Junie har blivit feberfri och jag har ont i halsen..

Idag ska ta mig in till apoteket och köpa dom bra halstabletterna, som verkligen bedövar halsen!
Jag ska även packa lite till idag hade jag tänkt.
Det vore toppen om man hade nånstans att ställa alla kartonger.
Jag hittar ett hörn lite här och där men det börjar ta slut nu.
Dom står snart staplade upp till taket!
Nä, nu överdrev jag...

Jimmy jobbar natt den här veckan. Det betyder sena nätter och tidiga mornar för mig. Förstår inte att jag inte kan lägga mig i tid.

I eftermiddag när Jimmy vaknat ska vi få kolla på nya lägenheten. Längtar!
Fick veta att vi ska få byta skåpluckor i köket och tapetsera i fler rum.

När vi väl flyttat in och fått lite ordning så;

ska jag ha tjejkväll med vår chokladfontän(!) som vi inte invigt än.
Det låter väl bra tjejer?!

Jag ska bjuda min familj på middag, för då har vi ett riktigt köksbord vi kan sitta runt!
(Självklart ska jag bjuda Jimmys familj på middag med.. <3 )


Jag ska ta ett varmt och skönt bad VARJE dag.

Jag kan släppa tanken på hus några år till.

Förra veckan fick vi även veta att Junie har fått dagisplats.
Jag får panik, ångest och blir glad på samma gång.
Bra att hon fått dagisplats, men hur ska jag klara mig utan henne?!
Det jag är mest rädd över är att jag inte ska få jobba.
Då sitter jag hemma själv och rullar tummarna...



Imorgon ska jag äntligen få klippa mig!
Sandra ska göra mig sällskap.
Hon har fått den stora äran att vara med Junie medan jag klipps.
Jag ska ladda upp med banan, majskrokar och festis!

Nu måste jag bestämma säkert vad vi ska ha för tapet i Junies rum, man får verkligen beslutsångest!



Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Du ha'ä verkligen kämpigt som själv jett bstämme va tapeter I skû ha, Men ja kan tälom att de kan bli mer ångest över att bära behöve bitäla rûm. Där slapp du de merige.

Ha'n bra dag å sköt om!

Krama a'Junie från Offa!

2010-05-04 @ 06:17:05
Postat av: sandra

Supermys dag! Tack för det tjejer, junie är fantastisk! puss och kram

2010-05-05 @ 14:15:15
Postat av: sandra

och icke förglömma, håret blev grymt! :) snygging där=)

2010-05-05 @ 14:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥