Rösträtt


Nu har jag röstat för andra gången i mitt liv.
Förhoppningsvis gjorde la jag rösten på rätt parti bara...
Konstigt nog så har jag faktiskt följt några valdebatter på tv och läst på en hel del, jag som alltid har varit otroligt uttråkad av politik.
Jag kanske har blivit vuxen, eller så har min kära sambo- som kan nästan allt om politik- gjort även mig intresserad.
Igår var vi på middag hos svärföräldrarna, där blev vi kvar till 2 på natten, BM och Jimmy diskuterade politik och jag lyssnade intensivt! Det var faktiskt grymt intressant att höra dom försöka prata omkull varandra. haha
Ingen av dom har bytt parti, vilket faktiskt är bra för då står dom verkligen för vad dom vill och tycker!
Jag lyckades inte heller falla för någon av deras argument riktigt utan gick faktiskt min egen VÄLDIGT osäkra väg, men om det skulle bli mitt parti som vinner så hoppas jag verkligen att de uppfyller kraven som de faktiskt har lagt på sig själva.

Nog om politik.
Idag bjöd vi tillbaka på middag, rullader och klyftpotatis.
Dagen har gått jätte fort, trodde jag skulle hinna lägga mig en stund till innan jag ska åka på jobb, men icke...
Inatt är första natten jag jobbar sen Junie föddes. Det är nästan 2 år sedan! Helt sjukt vad fort tiden har gått.
Jag är faktiskt lite små nervös, hur ska JAG kunna hålla mig vaken i 11,5 timmar!!!
Tröttheten kommer nog vara värst mellan 3-5, så är det någon som är vaken och har lust att messa lite så görne! hehe
Jag har laddat upp med Disney filmer, komedier, Allas, skallerblaskor och en bok.
Kanske jag klarar mig.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan en liten stund till innan jag slänger mig i duschen.
Puss och Kram!


Junie och Matilda har liten myspys och målar så fint! (även lite på tapeterna... SUCK!)

WROOOOM!

Tildis!

Jimmy på taket

Junie tyckte att dockan skulle sitta med.

Snodde dockans mössa. Kanske lite förliten...

Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Nu ärä dan ättepå natta mä vak, å de geck ju bra för däg, å a'Junie sûv gott utan däg.

Dä va bra att du geck å rösta, bära du int la en röst på miljöpartie. För då ha'ru rakt skete i de blå skåpe! Dûm som vell lägge ner Norrland.

Hûr de nu ä mä dä så hûll ja mä däg att de ä skönt att dehanne FÖRBANNADE svamle å dyng kastninga ä över.

Ha'ä gûtt å sköt om I kram Dubbelmorfarn.

2010-09-20 @ 09:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥