Rasande fart


I söndags åkte vi, svärföräldrarna, madde, Sami och Jimmys farföräldrar och fiskade.
Det var perfekt väder, fiskarna högg och vi mådde gott vid grillen. En perfekt kväll var det!








Tlötta barn...


Den här veckan har gått fort. Det är fredag imorgon och då tar jag mitt pick och pack och far neröver!
Jag ska ha en härlig helg med Millan, vi ska ha mysfredag imorgon och på lördag ska vi på ROCKA BILLY!!! :D
Min gula klänning med svarta prickar som jag fått av fina Annika passar perfekt till dess!
Det ska bli härligt att få en liten mini semester innan jobbet börjar på allvar.
Längtar! <3

Den här veckan har jag varit ledig, riktigt skönt faktiskt!
Ibörjan av veckan hade vi en liten amstaff på prov, det visade sig att jag var alldeles för osäker för att vi skulle behålla honom.
Kändes riktigt jobbigt när vi bestämde oss att lämna tillbaka honom.
Dagen vi lämnade honom kände jag verkligen att det var rätt beslut.
Jag hoppas att han får ett nytt hem bara...
Sökandet efter hund började på allvar och vi har nu bestämt oss för vilken ras som passar oss bäst.
Det blir en Labrador retriver inriktad på jakt.
Perfekt för Jimmy som vill ha en hund för spår och sök.
Perfekt för mig som vill träna lydnad och gå kurser.
Perfekt för Junie eftersom dom är väldigt "barnvänliga".
Har hittat en Kennel som verkar riktigt bra, hon har koll och är väldigt noggrann.

I måndags åkte jag, Junie och lillkorven till svärmor/ farmor på frukost. Hon hade gjort en dunderfrukost som vi satt ute i solen och mumsade på. hundarna lekte och busade så han va helt slut när vi kom hem igen!



På eftermiddagen kom mamma och pappa och vi åkte till farmor en sväng. Där firade dom nationaldagen med musik öch allt därtill.
Vi tog med oss farmor ut och firade med Kramforsborna.

Tisdagen gick fort, Anna kom förbi en sväng och sen var det dags att lämna tillbaka vovvsen.

Onsdagen tillbringade jag med Satu på stan. Hittade lite roliga mallar till naglarna, en mascara och eyeliner.
Längesen jag handlade sånt så lite roligt var det allt!
Vid ett tiden va jag på utv. samtal på Junies dagis. Allt såg bra ut och vi hade väl egentligen inte mkt att säga...
Junie är Matildas lilla vakt, är det någon som är dum mot henne så finns minsann Junie där för henne! Roligt att dom små kan känna så mycket för varandra. Konstigt ändå när man ser hur dom kan bråka, dra varandra i håret, skrika, grina och verkligen bli jätte arga på varandra! Så gör dom tydligen bara när dom leker själva hemma...
Jossan kom förbi på kvällen med Sinova, hon räddade mina bihålor! Nu är jag som en ny människa igen!
Skulle ta tre tabl om dagen, jag behövde bara ta en!

Idag (Torsdag) har jag varit med Anna. medan Junie var på dagis så låg vi på en filt i gräset och mådde gott.
Eftermiddagen har jag, Junie och Jimmy tillbringat på balkongen, ätit korv med bröd och mått.
Otroligt härligt med sommarvärme!

Fia och Liza kom förbi en stund nu på kvällskvisten.

Min lediga vecka har varit fullproppad med saker att göra ändå.
Det gillar jag!
Nu ska jag packa så det är klart till helgen.
Junan sover sen nån timme tillbaka, inatt ska vi hämta pappsen som är på Hamnkrogen med jobbarkompisarna.
Dags att slå på en film och mysa ner sig i soffan!
Juste.. packa va de ja!
Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Ja, det var nog en riktig mini semester. Typiskt nog också fullspäckad. Fisketuren blev jag allt lite "avis" på.

Sköt om och lev väl!

2011-06-15 @ 11:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥