Onsdag


Vaknade upp i ren panik imorse, fick för mig att vi hade försovit oss, men när jag tittade på klockan så hade jag ju vaknat 34 minuter innan väckarklockan ringde.
Jag kunde slappna av och ligga en stund till.
5 minuter senare vaknar Junie och kommer inspringandes och säger:
Gaken mamma? Tom, Nunie gaken, lupp!
(vaken mamma? Kom, Junie är vaken, kliv upp!)

Vi kliver upp, jag sliter av henne blöjan och sätter henne på toan.
Hon sitter där en stund, men inser snart att det inte kommer hända något så vi klär på oss och VIPS! så hann jag inte sätta henne på toan igen...

Det går sakta men säkert framåt, hon säger än så länge inte till när hon vill gå på toa, men hon har upptäckt att det är obehagligt att trosorna och byxorna blir blöta.
Snart kanske hon plussar ihop 1 och 1 och förstår att OM man går på toa innan så slipper man bli blöt.

Efter 8 kom Satu och Matilda hit och vi vagnade iväg till dagis.
Jag har slöat på soffan en stund nu, målat naglarna och ätit frukost.
Snart kommer svärmor, vi ska in på coop en sväng.
Sen ska jag ta en prommis med Fia och Lisa.
Ikväll blir det jobb jobb jobb.



en liten del av frukosten..... ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag upplever det som början på en fin dag, solskenet och dagsmejan förstärker känslan.

Ha det gott och sköt om!

Dubbelmorfarn med option på trippel!

2011-03-10 @ 12:27:36
Postat av: Sandra

Det är med glädje man loggar in på bloggen och möts av alla dina fina ord! Du ger mig ännu mer energi gumman! Såå fantastiskt! Hur har du det med jobb i veckan, kan vi försöka ses något? KRAM!

2011-03-13 @ 20:02:39
URL: http://aggerydsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥