Birsta


Idag har vi varit i Birsta, jag hade kunnat handla upp hela affären!
Jag har så mycket - jag-vill-ha- känsla nu så det är skrämmande.
Jag möblerar och möblerar om hundra gånger om i huset nu, och då har vi inte ens kommit in än...
Jag ränkar dagar, nästan timmar!
Vi har ganska säkert beslutat oss för att inte ha ett köksbord i köket utan en köks ö med två eller tre stolar på en sida istället. Vi har ju en matsals del, så varför inte använda den så mkt det går iallafall.
Jag har hittat vardagsrums mattan vi ska ha, en rund, mjuk och stor matta. Vilken färg det blir är inte klart än...
Vår bruna ruffsiga mattan har åkt till skroten eftersom Rock och andra hundar kissat och bajsat på den.
Det känns som en hälsofara om vi har kvar den. Höhö
Köpte en present till Jimmy som han skulle få i födelsedagspresent.
Jag va så klok som tänkte att jag köper den nu så kan han aldrig lista ut vad det blir! (brukar han alltid kunna göra...)
Men så ringer han en timme senare och ber mig köpa just det!
Jag försöker avleda honom och säga att han ska vänta till jul eller hans födelsedag, men det gick ju inte...
Tillslut blev jag ju tvungen att säga att jag köpt den!
När jag FÖR EN GÅNGS SKULL lyckats hålla mig och verkligen bestämt mig för att inte ge honom den tills födelsedagen så blev det så här...
I vanliga fall brukar jag alltid tjata på honom om han kan tänka sig få den i förtid för att jag vill så gärna ge det!
haha ja vi är ju som vi vart... Eftersom vi inte blev som vi skulle...

Vi hann iallafall träffa systeryster med "Anot" idag oxå. Underbara trollonge! <3
Igår fick jag snusa lite på Ida- Lisa medan Junie och Karin lekte hejvilt i sandlådan och Kristin försökte ta kort på båda samtidigt. De är inte de lättaste!
Tänk om 4-5 år, stackars Amos och Ida- Lisa, Junie och Karin kommer ju köra med dom som bara den!



Junie är nyklippt, hon fick en enkel page frisyr. Tänk vad mycket det gjorde.
Nu grinar hon inte varje morgon för att man behöver inte slita håret av henne.
Det gjorde mycket att få bort slitna hårtoppar...
Dessutom ser hon mkt äldre ut. Hon ser helt plötsligt ut som en fyra åring. Å hon är inte ens tre!


Och veden är snart klar, det gick fort! Jimmy har varit så duktig. <3

Nu är det dags för lite kvällsfika. Imorgon blir det en lååååång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥