...


Det har varit mycket som hänt nu den senaste tiden så bloggen la jag på sidan ett tag.
I helgen va det namnfest för Amos iaf. Medan Angelika, pappa och lillebror for runt hela Folketshus å fixade allt som skulle göras så satt jag mest och kelade lite med lilleman. Vi hade seriösa samtal blandat med en massa skratt och tok. Älskade gotroll!
Jag tror jag ska sätta han på min troll hylla, där passat han bra med den lilla gullnäsan och det långa mörka håret som spretar överallt!
Det blev en lyckad fest iallafall, mycket folk och framförallt mycket barn!
På kvällen ringde Kristin och berättade att hon fått värkar, 08.17 föddes lilla Ida- Lisa. <3
Jag längtar tills jag får se lillgumman!

Igår var jag och Rock på sista valpkursen.
Som vanligt va han jätte duktig till slutet då han tappar all fokus och koncentration...
Vi gjorde dom vanliga övningarna med dummys och inkallning, men vi bytte även ut dummysen till en riktig fågel.
Det tyckte han va jätte läskigt först, ville inte alls ta upp den!
På slutet tog han upp den å ruskade allt vad han kunde.
Lite synd, när han väl vågar ta upp den så måste man fya han för att han får ju inte slita sönder den...
Men mer övning så ska vi nog få ordning på det med!
anmälde oss även till vardagslydnadskursen som startar i vår. I vinter blir det hemmaträning, måste nog ta lite hjälp av syster så man inte hamnar på latsidan...

Idag har jag varit ledig.
jag tog Junie och Rock på en promenad till dagis och sen fortsatte jag och Rock till Älandsgården och hälsade på en snabbis. Hämtade Camillas bil och for till madde och släppte ut hennes nya hund Casper på pisspaus och sen vidare till svärföräldrarna för att släppa ut deras valp. Rock och Speja fick busa av sig en stund innan vi for hem.
Nu ligger han och sover och jag borde verkligen ta tag i stöket här hemma. Vet inte riktigt vart jag ska börja...

Bjuder på lite bilder från helgen

Ute i frosten



Go fika!


Amos myster i gammelmormors famn

Morfar spelade en trudelutt

Junie höll igång när han väl vaknat.

<3

Och det nya pyret i familjen
Ida- Lisa

Kommentarer
Postat av: Kvadruttelmorfar

Jag tror att även en av mitt livs mest hektiska helger nu fått sitt slut. Har just suttit med lilla Idalisa i famnen och snusa, beundrat och förvånats över livets ändå märkliga gång.

Detta är i alla händelser LYCKA att få hålla ett så litet liv i sina händer och samtidigt ha Karin roterande runt omkring sig. Så här liten och stillsam var även hon för mindre än två år sedan, och se nu vad hon kan!

2011-10-18 @ 16:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥