vår tråkiga vardag


Går mest ut på att se till så att vi kan flytta ut till den 25:e.

  • Skurat väggar, glov, toa, handfat, tvättmaskin och fönster på toaletterna- Check!
  • dammsugit bort allt hundhår- Check!
  • Vattnat blommor- Check!
  • HAND Diskat- Check!
  • Fixat diskmaskinen- Check!
  • Tvättat- Check!
  • Visat nya hyresgästerna runt- Check!

Där emellan alltihop har jag samtidigt packat och försökt få dotra att äta något och vila en stund mellan lekarna.
Febern verkar inte vilja ge med sig riktigt, den har nu stigit en halv grad sedan imorse...
Jag har druckit tre koppar kaffe (vilket är mkt ovanligt att jag gör när jag är ensam) och jag kan nog säga att det är tack vare det jag fått något gjort idag.
Tvätten börjar krympa och det blir mindre och mindre grejer överallt. högen med  fulla kartonger börjar däremot bli större och större. Tack och lov fick vi några tomma kartonger av bästaste hyresvärden idag så jag kan fortsätta packa vidare utan att måste åka och köpa fler!
Är det någon som har kartonger liggandes någonstans så tar jag gärna emot!

Nu till kvällen tänkte jag ge mig på förrådet, men jag vet inte om jag orkar. Kan ju ändå inte fara och kasta det som ska kastas idag...

Imorgon åker jag och kanske Junie (beror på febern...) med mormor och morfar till Murberget och kollar på Ingela Hamrins konstverk. Vi ska oxå åka förbi huset och snegla lite. ^^
En lunch med föräldrarna ska oxå hinnas med!

Nu är det dags att fixa middag. Antar att jag inte kommer kunna sitta still ikv heller, så fler fulla kartonger kommer det nog att bli tills imorgon!


Kommentarer
Postat av: Berit

Ta det lite lugnt tjejen! det är bara den 1:a idag, så du har några dagar på dig att packa!

Kan förstå din otålighet! Klart ni ser fram emot att få flytta till eget hus!

Lycka till!

Gammelfaster

2011-11-01 @ 08:11:08
Postat av: berit

HAr ca 30 kartoner i förrådet! Men tyvärr i Göteborg!

Berit

2011-11-03 @ 10:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥