Sommarvärme!


Idag har det märkts att det är sommar!
Jag jobbade en halv dag, Emeli hämtade Junie på dagis och sedan mig.
Vi fikade ute i det sköna med millan och Madde, tyvärr kunde dom inte stanna så länge så jag fick dras med Emeli själv resten av dagen.. höhö
Jag och Emeli gjorde en massa ärenden på stan, sedan hem till henne och kollade katten som not feeling well.
Jag fick leka djurdoktor, men kom tyvärr inte fram till något. Troligtvis har han ätit något konstigt bara...
Väl hemma igen åt jag och Junie middag i soffan och tittade på barnprogram. Junie åt som aldrig förr! (pytt i panna)
Jag fick massor med energi så jag städade det mesta på övervåningen, fixade Junies garderob och möblerade om lite. Junie va nere och lekte, kom upp nån gång då och då för att kolla så jag inte strulade bort hennes leksaker.
När städningen blivit klar fick Junie duscha, kvällsfika och sen sagoläsning ur den nya prinsessboken som hon fått av Emeli.
När jag väl landat i soffan i min onepice, popcorn och coca cola så känner jag hur tröttheten plötsligt kommer krypandes.
Jag som skulle plocka alla fina hallon från de vildvuxna vildhallonbuskarna...
Det blir en dag imorgon med, då ska jag plocka hallon och sno lite svartvinbär från grannen. (Jag får de...)

Nu ska jag njuta av mina popcorn och ensamheten en stund innan herren i huset kommer hem. <3
Idag känns livet fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥