Himmel och pannkaka!


2012 visar sig vara vårat år. Än så länge iallafall.
Alla bitar börjar falla på plats, oron har släppt och jag känner mig som en bättre, gladare och framförallt trevligare människa!
Jag längtar till våren och den känns inte alls långt borta nu. Baaara några månader kvar!

Tvättmaskinen har äntligen kommit, idag hade vi premiär och det slutade med en kran som blev sne och grejer som flög runt hela tvättstugan.
Självaste tvättmaskinen var inte där vi hade lämnat den heller...
Imorgon blir det lite justering...
Gör om, gör rätt!
Eftersom det var mannen som installerat den så låg bruksanvisningen kvar orörd. 
Imorgon ska vi öppna den och faktiskt läsa innantill hur man gör så den inte vibrerar sönder hela huset. hihihi

Nu när allt är klart med brunnen så har vi börjat kika lite på vart vi ska renovera och vad vi vill ha. 
Idag kom vi fram till att vi ska börja med trappen.
Slipa och måla, ska bli sååå kul att börja!


FÖÖÖRE!!! :)

Idag tog jag en sparktur med Rocke Knocken, som vanligt så sparkar jag på och är i min egen lilla värld. Rock struttar bredvid och ser så där nöjd och belåten ut som han alltid gör.
Helt plötsligt kommer det två schäfrar springandes mot oss från skogen i full kareta!
Jag får lite smått panik eftersom den ena skäller och den andra morrar (och viftar på svansen?!).
Rock lägger sig bakom mig när den ena är ungefär en meter ifrån oss. Jag blir helt wild and crazy och sparkar och skriker att han ska gå hem, då vänder den ena och den andra, morrande hunden kommer fram istället!
Jag råkade träffa den hunden i vild panik så han far iväg och då vänder den med. Hela jag viberar och jag hör hur matte/husse åt hundarna ropar i skogen.
Jag har ingen aning om dom ville Rock något illa, men jag blev så överraskad att jag blev vättskrämd!
Tack och lov så har jag världens lugnaste hund som inte går till attack när sånt här händer...
Vi fortsätter vår färd ner för backen och jag känner hur arg jag plötsligt blev.
Tänk om jag hade varit jätte rädd för hundar!
Tänk om Rock hade stuckit för att han blivit så rädd.
Tänk om en bil hade kommit och kört över dom!
Jag tror inte att dom här hundarna är några elaka hundar, men är man hundrädd så spelar det ingen roll hur snäll hunden än är.
Som tur va så var Jossan hemma så jag stannade där och hämtade andan en stund.
En pratstund och två kaffekoppar senare så fortsatte vi vår färd hem.


Nu ska jag krypa ner i soffan bredvid gubben å må gott en stund. Imorgon blir det mer jobb! <3


Junie vill att Rock ska dra henne, de ville inte han...

Kommentarer
Postat av: Offan

Det har retat mig mer än en gång då jag sett hur folk släppt ut sina hundar med kommentaren "ja men inte min hund". Hur kan en främmande människa som aldrig tidigare mött "min" hund veta hur den är? Det står också i svensk lag att du är skyldig att ha din hund under uppsikt. Med uppsikt menas i det här fallet inte att du skall stå och titta på den, utan du skall ha total kontroll över den.Total betyder att du när som helst kan kalla in eller stoppa din hund, på ögonblicket, annars skall hunden hållas kopplad. Det du råkade ut för "var inte total kontroll." Vad skulle ha sagts och gjorts om dom nu hade attackerat din hund, eller barn? Hur vet man i förväg att en människa,barn inte är hund-rädd alternativt dödsförskräckt för hundar?

Men man kan ofta läsa om hund-ägare som är förbannade på påsksmällar. Nästa gång ser man dem på en flyguppvisning som om huden skulle vara intresserad av flyg? Ser man Dog wisperer så ser man att många inte skulle ha hund.

Vi hade hunden kopplad vid ett träd hemma på vår gård där barnvagnen med vår lilla dotter låg och sov en främmande kvinna gick fram till barnvagnen varpå hon blev hundbiten och vi fick stå för sjukvårdskostnad och böter.

Varma kramar i kylan och lev väl!





2012-02-03 @ 10:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥