Lördag


Och här sitter jag alldeles ensam.
Lite skönt faktiskt.
Har hunnit plocka undan alla leksaker som låg utspridda över hela huset, tagit undan disken och samlat ihop tvätt.
Imorse va de 13 grader varmt i huset, trodde jag skulle frysa ihjäl innan jag fick fart på elden. Brrr!
När vi gjort oss klara för dagen och stoppat i oss lite lunch satte jag Junie på sparken och sparkade iväg till byn, Rocken sprang för glatta livet på skoterspåret och gjorde små glädjeskutt lite då och då!
Det va perfekt sparkföre och fast det va bitande kallt så va jag dy blöt i svtt när vi kom fram till Camilla.
Hemvägen gick inte alls lika fort, det är inte stora uppförsbackar men minsta lutningen gör att man får sparka på av bara den!
Jag önskar mig broddar i.... försenad nyårspresent? :D
Det va inte de lättaste med stövlar...
Väl hemma va vi alla tre hungriga, vi väckte pappsen å gjorde Tacos.
Jag har även hunnit med en snabbfika hos Jossan. Äntligen börjar veckorna bli som vanligt och man hinner att hälsa på sina nära och kära.
Vi hade som vanligt massor att prata om och jag for med ett leende därifrån.
Vad skulle jag göra utan mina underbara vänner?
I allt stök och bök som har varit den senaste tiden (och fortfarande är..) så uppskattar jag dom här dagarna, då man bara mår bra och får njuta lite.
Vid tio tiden kom mamma och hämtade Junie, hon va lika glad som vanligt av att se mommen och hade inga problem med att lämna mamma ensam hemma.

Nu ska jag och Rock gå upp och lägga oss. Han ligger på köksoffan och sover å jag sitter här å gäspar.
Bjussar på lite bilder sen nyår.


Faster Madde och Junie leker.

Födelsedags fika för gubben!

Junie berättar att vargen kom och den va sååååå stooor!

Millan och Satu <3

Junie och John tar en svängom

Nu gick de visst inte att lägga till några fler...
Eftersom vi skaffat oss en hund så köptes det inte några raketer iår, vi hade inte hunnit skottränat honom så vi ville inte utmana ödet.
Alla andras raketer hördes och sågs tydligt så vi fick vara med på det roliga iallafall.
Rock låg på köksoffan och sov som en stock, han brydde sig inte alls om att det smällde och tjöt därute.
Ibland undrar jag om han går på lugnande, så otroligt snäll och behändig hund har jag nog aldrig träffat förrut.
Å de bästa av allt är att han är våran! <3

Nu ska jag hoppa i säng, klockan blev för mkt, igen.
Gnatt!

Kommentarer
Postat av: kvadruttelmorfar

Äntligen en uppdatering! Jag håller med vad beträffar Rock! Men varför han skulle komma just till dig förstår jag inte. Ni är bara så omaka just därför att han är så lugn!!

Varma kramar och sköt om er alla!

2012-01-10 @ 10:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥