En lördag




Nu börjar värmen komma tillbaka, enligt rykten så sägs det att den ska försvinna igen. Jag väljer att inte tro på de!!!!
Här rullar livet på som vanligt.
Jobba, äta, skita...
Snart, ja SNART så har vi mer tid till att leva loppan och göra de VI vill.
Exempelvis klippa gräset, plantera blommor, ta ett glas rött och sätta sig på altanen och mysa i kvällsolen.
Åhåjajaa vad jag längtar!

Junie är frisk nu, Jimmy är frisk nu och JAG är frisk.
Bobbo verkar sjuk,  han nyser ofta och har börjat tappa hår..
Jag hoppas det är en lätt förkylning och att han tappar... vinterpälsen?
Junie är fortfarande en jätte duktig mamma. Städar, matar och visar massor med ömhet och kärlek till lilla Bobbo, trots att han fortfarande bits och är lite småskygg.
Knocken är som vanligt, kanske tycker han att han just nu har vääärldens tråkigaste husse och matte som inte riktigt ger honom den tid han vill...
Men som sagt.
Snart!


Här i hemmet har renoveringen börjat ta liiite fart igen.
En vägg ska rivas, bröstpanel ska sättas upp, en portal ska byggas, färg ska smetas på luckor och skåp.
Och det bästa av allt så ska en köks ö byggas! Oh va de ska bli roligt!

Avslutar med:
Junies teori om mjölk.
- Kossan har fyra magar. En stor, en liten, å sen vet jag inte...
Kossan äter gräs, gräset rullar ner i magarna och blir mjölk,
som man får ut när man drar i spakarna på magen.


Tycker jag var helt klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥