Tankar...


När jag tänker tillbaka på året som gått så måste jag säga att det varit ett väldigt omtumlande år...
Alla bekymmer med huset, innan det löste sig och man fick rätsida på saker och ting. Där måste jag höja min sambo och själsfrände till skyn! Herregud vilket tålamod karln har! Jag va nära att bryta ihop hundra gånger om och kände att allt va hopplöst, humörsvägningar, gråt, ilska, hysteriska utbrott... Jimmy tog tag i saken, ringde 55 samtal och krigade med den ena och den andra.
Efter fem månader hade vi ett fungerande hus.
Jag har levt i en lycklig bubbla hela mitt liv, jag har aldrig behöva ta farväl av någon jag älskar förtidigt och nån värre dödlig sjukdom hade jag knappt hört talas om när jag var liten. Mina nära och kära har alltid funnits tillhands och jag hade turen att få just dom finaste vännerna och den bästa karl. ;)
Isomras blev min stora, starka älskade pappa sjuk.
Helt plötsligt står jag på sjukhuset med en man som ser ihopsjunken, grå/blek och SJUK ut. De va min pappa, han som har kondition som en 20 åring, har fått hjärtfel?!
Som tur är och det mkt tack vare hans goda kondition så är han nu hemma igen. <3
Allt börjar sakta men säkert komma till rätta.

Det jag egentligen vill komma fram till är att jag, Jimmy och Junie har en otrolig tur.
Jag har en underbar familj och Jimmy har en underbar familj som ställer upp i vått och torrt.
Junie har fått och kommer få en otroligt trygg uppväxt med trygghet och mycket kärlek.
Våra vänner finns alltid när man behöver dom. (även när man inte behöver dom <3)
Så jag vill bara säga:

Tack!

Kommentarer
Postat av: Moster Angelika

Man får vad man förtjänar! <3

2012-10-15 @ 21:11:10
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: Offan

Tack, själv du Ingela,Jimmy och Junie! Jag nämnde det i mitt tal till min älskade fru på JV. middagen att du och alla som hörde av sig, sms ade eller ringde, var guld värd och hjälpte väl till att jag tillfrisknade fortare. En gubbe jag mötte där uppe frågade vad jag gjorde där? Jag svarade att jag gjort samma som han, bara med den skillnaden att jag fått göra om det en andra gång. Varpå han tittade ingående på mig och sa: och lev än å fy faan!
Ha det gott och lev väl i ruskvädret!


2012-10-16 @ 09:21:54
Postat av: Mommen

Ja, samma säger jag, tack själv! Vilken tur jag hade er alla när pappa var sjuk. Som hjälp och stöd, skjuts och sällskap till Umeå. Vilken tur att vi har en hel drös med barnbarn att glädjas åt! Kram från mommen

2012-10-16 @ 09:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥