Helg


Nu är helgen över. 
Har haft en supermysig helg med vänner, familj och bebisar! Dock inte vår egen... (SUCK) 
Fredagen spenderade jag och junie med faster och Eldon igen, börjar bli vår dag! Stan, lunch, massa mys.
Vi tog en liten promenad på den avstängda tågrälsen för att kanske sätta igång nåt, men de funkade inte... 
Kvällen spenderade vi hemma, Niklas kom på middag och lämnade Amos hos oss. Vi hade myskväll och junie visade en än gång vilken duktig storasyster hon kommer bli! 

På lördagen åkte vi till viksjö för att fira mommen. Blev bjuden på varm smörgåstårta och chokladtryffel! 
Jag och junie åkte hem till middagstid och tänkte ha en lugn hemmakväll medans pappren var chaufför. Istället för en lugn hemmakväll så blev det en lugn bortakväll.  Vi blev nerbjuden till grannarna där junie och deras treåriga Freja levde rövare och jag satt insjunken i deras soffa med en fet godisskål och två månaders Måns i famnen! 
Tänk att vi har så underbara grannar! 

Inatt var jag helt tvärsäker på att jag hade värkar. Fick lite smått panik när jag kände att det började, då kon alla minnen tillbaka och jag visste att det skulle bli värre! Efter ca två timmar försvann det och kvar blev nån slags molnande värk i ryggen. 
Faaaan... Tänkte jag. 

Idag har vi varit hos farmor och farfar. Grisarna har slaktas och jag gjorde son vanligt ingen nytta när det gäller slakt, jag somnade en stund i soffan istället. Jag har faktiskt gjort lite nytta, jag har dammsugat, städat, diskat och tvättat hemma. Så nu kan hon verkligen få komma, vi är mer än redo! 

Lite bilder från helgen:







Nu ska jag ta ur tacogratängen ur ugnen och duka lite fint tills Jimmy kommer hem från bandyn. ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥