Tiden


Den springer iväg i väldans fart... Det märks att jag både jobbar och studerar för jag hinner verkligen ingenting annat. Kompisar och familj va det längesen jag såg! 
Jobbet går bra, det är kul att vara tillbaka och jag har saknat mina fantastiska arbetskamrater. 
Plugget går oxå bra för tillfället. Som tur är så kan jag och Madde göra mkt ihop. 
Vi har även börjat simma, det va kallt som sjutton i vattnet, men de va roligt att få röra lite på kroppen och göra nånting för bara sig själv. 

Junie älskar dagis, hon blir lika sur varje gång jag hämtar henne, spelar ingen roll om klockan är ett eller fem, det är alltid förtidigt! 😊 men de känns positivt att hon trivs så bra där. 
Hedda trivs oxå väldigt bra på sin avdelning. Hon har super bra fröknar och det är få barn i gruppen. Jag kan inte tycka att hon behöver stimulansen lika mkt som Junie, men det är oftast inga problem att lämna, hon sover bra där, äter bra och hon grinar sällan. Så jag tar det som att hon känner sig trygg där. 😊 det är skönt att hon har Eldon där med och dom går oftast samma dagar, så lite av tryggheten ligger väl i honom med. 

Hemmet ser ut som ett bombnedslag. Tvätten är enorm och dammråttorna börjar förflytta sig ut mot det öppna ytorna, men det får vara så tills man kommit in i rutin med lämna, hämta, jobb och studier. 
Vi försöker hjälpas åt så mkt som möjligt, men de slutar mest med att båda halvsover i soffan när barnen är i säng. 😄 
Knocken har blivit väldigt åtaidosatt, vädret gör att man verkligen inte vill ge sig ut på mån promenad i mörkret. Det har mest blivit bus på gården och lite inneträning. 

Trasselsudden har blivit en innekatt tror jag... Hon vänder i dörren och går in igen.

Alltså längtar vi allihop till ljusare och VARMARE tider. Sommar! 

Ändå bjuder jag på en vintrig bild! 
Kusinerna på väg hem från dagis, finns det hjärterum så finns det stjärterum! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥