Dagis


Den här veckan börjar allt! 
I måndags va det första mötet för kursen jag ska börja. Va jag nervös och orolig innan, så va det ingenting för vad jag blev efter! 
Förvirrad var bara förnamnet! Efter vi träffat läraren vi ska ha och rätt ut några frågetecken så kändes det bra igen. 
Nu väntar jag bara på inloggningen till mailen så man kan komma igång. 

Hedda och Junie har börjat dagis. junie var överlycklig över att komma tillbaka! Hon hoppar ur sängen och först i bilen. 
Hedda är lite mer trögstartad. Men när vi väl kliver innanför tröskeln så går hon raka vägen in och börjar leka. Idag sov hon där för första gången. Eftersom hon är van att sova både fm och em så somnade hon på fem röda. Det värsta är att när hon sover bara en gång om dagen är att hon inte sover lika länge och vaknat på nätterna. Så nu får vi se hur det går framöver, då hon bara får sova en gång... 

På fredag börjar jag jobba igen. Det känns lite blandat. Det ska bli skönt att få in en rutin med jobb och plugg samtidigt som det känns lite tråkigt att min ledighet med barnen är slut... 

Bjuder på lite bilder från dagis 





Hedda och Eldon håller koll på varandra även om dom inte leker tillsammans hela tiden. Grinar den ena så börjar den andra! 
Idag satt jag och Madde vid bordet och tittade på dom. Det högg till i hjärtat när man såg dom sitta vid det lilla bordet. Vad hände? När blev dom så stor? 
Våra små bebisar! 💞 


Kommentarer
Postat av: Berit

Vad är det för kurs?
Spännande att alla tjejerna i familjen går i skolan. (Dais kallas ju även för Förskola)
Kram

2015-01-18 @ 17:51:41
Postat av: Offan

Tänk att du redan har insett hur fort det går och att det gäller att både se och känna in tiden. Jag förstår att det kan bli fjärilar i magen men jag vet också att är det någon som klarar det du vill så ÄR DET DU!
Lycka till och glöm inte bort varandra!
Varma Kramar Offan!

2015-01-20 @ 16:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥