Måndag


Igår var det alla pappors dag. 
Vi åkte till Viksjö och firade med god mat, ett litet paket och god efterrätt. Junie och mormor pysslade med att göra ett halsband och Hedda busade och myste med morfar. När klockan hade tickat väg till halv nio var vi tvungen att lämna myset för att åka hem och sova. Barnen höll sig vaken hela vägen men slocknade på tre röda när dom lagt sig. Jag och Jimmy tänkte sitta uppe och titta på en film, men vi kände att tröttheten kom ikapp och de va lika bra att gå å lägga oss. 



Imorse var vi trötta hela familjen, jag skyller på vädret... Jimmy for på jobb, junie tog bussen till skolan och kvar hemma blev jag och Hedda. Vi har haft en mysmorgon, lekt lite hos grannen och ätt lunch. Nu sover liten och jag slöar i soffan. En perfekt ledig dag med inga måsten, mer än tvätten. 
Just den här dagen behövde jag. 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥