usch...


Vilken jobbig natt, har inte kunnat sova riktigt för att Junie har varit täppt i näsan och har haft svårt att andas.
vid elva tiden igår kväll började det. Vi hörde hur hon hostade till och sen lät det som hon höll på att kvävas, så vi rusade dit (hjärtat slog i 180) och tog upp henne. Hon var alldeles tårögd så vi gick ut på balkongen med henne, vi trodde det var nånting med luftrören. Efter 3-4 minuter var allt över och hon somnade om. Vi gik in och la henne igen och efter två timmar vaknar jag av att jag hör hur hon sväljer och sväljer och är jätte täppt i näsan. Sen börjar hon likadant igen, hostade så det lät som hon höll på att kvävas.  Vi kom fram till att det var snor och slem hon fick i halsen. Stackars lill gumman...
så fortsatte hela natten, vi gav henne koksaltslösning och det blev bra i 2 timmar sen var det samma visa. Om och om igen...
Usch vad det inte funkar nå bra. Måste kolla om det finns näsdroppar till henne.
Vid 9 tiden åt hon igen och sen sov vi till ett idag. Kände att det behövdes. Har sovit så otroligt oroligt och så fort hon rört sig har jag vaknat.
Hoppas hoppas att hon inte blir sjukare.

Nu ligger hon och sover igen. Jag ska passa på att städa lite här. Tvätta, diska och få nåt i magen.
Sen ska jag slappa framför tv:n.
Vackert väder, men vågar inte ta ut pluttan när hon inte mår bra.

Måste ge en eloge till alla ensamstående föräldrar som tar hand om små barn. Skulle vara ett nerv vrak utan Jimmy. Blir så otroligt orolig när sånt här händer. usch...



Kommentarer
Postat av: käret Morfarn!

Det kanske är därför som man är två om ett barn. Ta väl vara på er och sköt om! Jag och Jon och Sven åker till Umeå och Nolia mässan i morgon. Ser ut att få tur med vädret.

2009-08-06 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥