Klar för start!


Nu är jag fullt redo, hon kan få komma näääär hon vill, helst typ.. nu!
Har varit på MVC idag, blev troligtvis sista gången innan pyret kommer. Jag vägde mig och fick veta att jag gått upp 11 kilo under hela graviditeten. Ganska mycket tyckte jag men inte BM (barnmorskan). Jag har legat under "normala" graviditetskurvan hela tiden, vilket inte var så underlig eftersom jag är så liten, men när vi mätte magen idag så blev det en riktig omvändning! Helt plötsligt så blir det ett streck rakt upp och jag ligger lite ovanför "normala"! på två veckor har bebisen vuxit enormt, inte konstigt att jag känner mig (är) så otroligt klumpig. Jag har ju inte hunnit vänja mig alls.. :P
Så BM tror att vi kommer få en ganska stor bebis. Hon kommer inte vara liten iallafall. Det käns ju både bra och dåligt, det skulle ju inte göra nåt om man måste klämma ut en liten unge. Men efteråt kan hon ju få bli större... :) Gud så smart!
Ja så pratade vi även preventilmedel. Minipiller blir det ju ist för p-pillerna som jag hade. Men då är det ju så att jag är helt värdelös på att komma ihåg att VARJE dag ta en tablett, samma tid. Så vi kom på den geniala iden att skaffa spiral. Det verkar enkelt och lättsamt. Ska läsa på om hormonspiral och kopparspiral, för jut nu har jag ingen aning om va det är för skillnad på dom...
Och hjärtfrekvensen låg på 136 slag/min. Det är väldigt lågt för att vara en flicka tydligen, tänk om det blir en pojke!! Enda sedan första gången vi lyssnade så har hon legat mellan 136 och 152 slag/min. spännande... :)

Idag har jag å Fia varit runt hela stan och fixa Malins present. Hon fyller ju 20 i helgen! WOHO!
Vi stannade till hos Malin på vägen hem och färgade håret. Alla tre faktiskt... Det var riktigt mysigt och sitta och surra, andas in den härliga hårfärgslukten och skämma bort varandra.. ^^ Malin bjöd på tekakor med majonäs, räkor, gurka, sallad, tomat och ägg. De va så hiiiimla gott!!! Gud vad jag ska hälsa på henne oftare...
Är så nöjd med den här veckan å jag hunnit med att umgås med mina vänner riktigt mycket. Jag har faktiskt varit med Fia 3 ggr den här veckan! Är det inte otroligt :D
Nu sitter jag hemma med älsklingen och glor på tv. Försöker vara vaken extra länge för att han ska jobba natt imorgon. Visst är jag snäll som håller honom sällskap? Är dödligt trött nu, så ska sluta vara snäll så jag får sussa. ^^


Och älskling, snart är vårt lilla pyre här. Vi blir en familj!
Jag älskar dig




Kommentarer
Postat av: Tina

Tycker du 11 kg är mycket? =) En annan gick upp 25 kg när jag väntade min son! Det går snabbt att gå upp dom men gud va svårt att få bort alla kilon =(

2009-02-13 @ 09:41:04
URL: http://mammatillleo.blogg.se/
Postat av: maijsan

för drygt 2 veckor sen när ja vägde mig, hade jag gått upp 10 kg. Alltså, då hade jag 14 veckor kvar till BF. Hm... förmodar att jag kommer gå upp minst 20 då. STOR SUCK, men vad gör man... just go whit the flow och motionera bort allt sen! Ha en fortsdatt bra dag!! kram

2009-02-13 @ 10:29:37
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad roligt att du har en blogg igen skruttan! :)

Vi måste nog skynda oss på med en tjejkväll igen om vi ska hinna, för den där "någon" i din mage verkar ha lite bråttom. Spännande! :)

Ville egentligen bara kika in och säga hej. Vi syns nog imorgon hos Malin. Kram

2009-02-13 @ 23:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥