Första morsdag



Denna vackra blomma fick jag av Junie imorse. Har hon inte väldigt brasmak? ;)

Sitter nu och mumsar på dom där goda polkagrisarna, dom fick inte ligga och vara vacker särskilt länge.
Har varit  i Viksjö idag och grattade mamma lite snabbt. Min present var en blomma (delad med brorsan) och att hon fick rå om Junie hela dagen. hehe Näe, hon fick sitta barnvakt medan jag var hos Anna och fick håret slingat. Vi satt ute i det sköna och färgade håret på varandra och bara njöt av det vackra vädret. Lite svårt var det att inte få blekningsmedel överallt då håret blåste åt alla håll när det väl blåste. Men den smällen kunde vi ta.
Jag har bränt mig som sjutton. (NU ÄR DET SOMMAR!) mest bara på ena sidan. Hur dum får man bli, vem sitter snett mot solen när den tar som bäst?!
Pappa behöver bara stå i skuggan och han blir jämnt gyllen brun ändå! är inte det lite fusk kanske...
träffade även stora storasyster och vilken söt liten mage hon fått! Längtar redan tills nästa graviditet. De är ju så mysigt att vara gravid! ^^ Men det får vänta2 år.. eller 3...

Medan jag var borta så hade mamma tvättat min klä hög som jag hade med mig. (har väldigt mkt tvätt...)
Är hon inte världens bästa mamma? <3
Jo de är hon banne mig!


Kom hem och städade undan lite, gav Junie mat och sen bar det iväg till nästa mamma. Blev bjuden på middag och tårta. Efter maten hoppade jag och Jimmy lite studsmatta och jag trodde allvarligt att maten skulle komma upp igen. Kanske inte det smartaste att göra direkt efter mkt mat och en bit gräddtårta?

Imorgon blir det MVC, får se om jag får någon spiral och sedan Viksjö på middag. Ska få träffa siss och Nikke! :)
Mormor fyller även år så ska fira henne med. Måste komma ihåg att göra ett kort till henne imorgon!

Nu är klockan mycket så det är läggdags. Jímmy jobbar sista natten för den här månaden idag. Äntligen!
Nu skriker lill gumman! Har säkert tappat tutten. :)
Godnatt!





Kommentarer
Postat av: käret Morfarn

Dä fins int något fridfullare å si på än ett bån sum suv. Ja mins då i va små å ja smug in å titte på i där i låg å suv. No må jäg å gott däri sänga å men de val int nan likhet mä de han smoen. Nä nu fo ja fäl försöke å ha mä ut ti blåsväre å jära na nyttit ja å! Ses åt aftan!

2009-06-01 @ 08:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥