Sjuklingar!


Nu har Jimmy precs återhämtat sig, lite ont i halsen fortfarande bara, så blir Junie sjuk...
Igår kväll hade hon 38 graders feber, inatt vid 3 tiden vaknade jag av att hon låg och halv grinade. Tog tempen då jag kände att hon var BRÄNN het. Inte så konstigt när hon hade 40 graders feber!!!
Jag hyllar alvedon suppar som funkar jätte bra, och fort går det när dom börjar verka.
Idag har hon fortfarande feber, så det har varit en lugn dag idag. Jag är otroligt glad för att Matilda var tjurig igår, så vi inte kom iväg till badhuset. Det hade kunnat blivit 10 ggr värre av de...
Jag har egentligen ingenting att klaga på, jag tror det är första gången hon har feber utan sprutor inblandade...
Med tanke på den höga febern så är hon faktiskt på bra humör, om hon sover en stund emellanåt.

Jag är otroooligt uttråkad. Skulle vlja ta en promenad och få lite friskluft, men det får vänta tills pluttis är feberfri.
Har tyvärr inga nya bilder att lägga ut, har inte orkat lägga in dom och dessutom hittar jag inte sladden. Ligger säkert under soffan. Det ända stället jag inte har kollat på.

Nu ska jag göra lite mat och ge pluttis lite glass. Det gillar hon minsann!
Bye

Kommentarer
Postat av: Käret Morfarn

Ha n'Jimmy vure framme å dreje bort kabeln fur däg? För int kann e fäll vära du sjålv it?

Hur ärä mä lill Trolle i da då? Dä ä int kunstet att ma bli sjuk ti dehanne gråvärä, om int anne så blire sum du säg att man bli uttråke å tungsint. Men båna bruke hämtaigen sig brano fort dum bära dum fo nan mat, vätska å suva.

Ja gå här å stövlepå ti djupsnön å svär åt att träskona släpp in vatne så ja val blöt om föttren mäett. Nu leggä 4.par sur socka däpå elemäntä å lukte nämest blöthunn. Å mest ensam ä ja alle däga då n'Jon ä därpå skola å a'Carina fär ju ikring mest hele tin ti na äran. Men dä ä kanske tur dä, då behöve dum ju int höre på n'hann fulvärs gubben. Nu ärä no färdigjobba däri å slänten å, för de gå rakt int å gå opp å ner där ti n'hann sursnön. Men de fins ju jära inne å. Men de ä int like rolet.

Ha en bra dag å tänk på na positivt å sköt om i alle tri!

2009-11-06 @ 09:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥