Sömnbrist....


Från att vara vaken från halv 9 till tre på natten gör att man är ganska mör morgonen därpå. Junie ville inte sova alls igår natt. Runt halv 3 vaknade hon (för 4-5 gången?!) och var klarvaken, gjorde iordning välling för att hon skulle somna av "vällingkoma", men det hade inte hon tänkte så vi la henne i vår säng och jag vet faktiskt inte när hon somnade, tre vaknade jag till iallafall och såg att hon var på väg att somna.
Hon vaknade halv 9 imorse och efter vällingen så somnade jag om och trodde att även hon skulle göra det. Tydligen så hade hon tänkt att bergsklättra...
Hon lyckades ta sig över 2 kuddar som ligger under madrassen och duns ner i golvet! Vi vaknar och jag bokstavligen hoppar från liggande till stående position!
Gud va rädd jag blev!!
Hon låg där på golvet och såg helt shockad ut, när hon såg mig började hon stor grina.
Efter lite pussar, kramar och klappa händerna så blev hon glad.
*andas ut* ingen skada skedd.

Inte nog med det så har vårt kylskåp gått sönder. Suck... Vi har fått ett annat så länge tills nån kommer och kollar om det går att laga eller om vi ska få ett nytt. Tur att vi bor i hyres, vi behöver inte betala ett nytt för 8000 spänn..minst..

Till lite gladare nyheter så har Junie lärt sig att sätta sig från liggande. Det går som en dans fast hon lärde sig det idag!
Nu måste vi alltså flytta ner sängen så hon inte får för sig att svänga sig över därifrån! :S
Hon har oxå lärt sig att vinka och klappa händerna på "komando". (låter som en hund..hehe)
Hon har oxå ett j*kla humör! Jösses vad hon kan protestera om man sätter ner henne på golvet eller ta ifrån henne nånting. Men det är bra, att hon vet vad hon vill. Tror jag...

Imorse kom mamma och mormor förbi och fikade. Jag hade vattnat blommorna och allt, men inte var det nån som var där och kände... Typiskt.
Satu och Matilda har oxå varit här på besök. Hon har blivit så stor! Matilda alltså...
Junie stjärtade sig dit och nöp henne lite i tårna och tog leksakerna ifrån henne. Tycker synd om Matlida om 2-3 år. Tänk vad mycket hon kommer få utstå pga att hon är yngre.^^


Nu sover trollet och jag ska hoppa i duschen och tvätta mitt äckliga hår. Varför känner man sig smutsig när man har renstädat hela lgh:en?

Imorgon jobbar Jimmy natt, farmor ska kidnappa Junie till på lördag och jag ska vara hemma. Anna ska komma hit och vi ska dricka vin, äta gott och surra massa strunt. Ska bli så mysigt och jag slipper vara själv! <3
Då får du lite egentid sa Jimmy.
Mm... Sen jag fått barn så klarar jag mig själv i HÖGST 2 timmar, sen blir jag uttråkad och känner mig väldigt ensam. haha
Därför är det bra att man har vänner som man kan ägna sin ensamtid åt! :)

Näe dags för duschen ja...
Dagens bilder:
Och några andra


Vink vink!

Mys med pappa <3

Gubben i lååådan, gubben i låådan kom fram!

Tildis! eller fröken dreggel Fia? <3



Sist men inte minst så har vi en liten överraskning!
Jag ska bli mormor!
Kul va...


Det är faktiskt pappa som gömmer sig där under.
Junie tyckte iallafall det var jätte kul...













'



Kommentarer
Postat av: Käret Morfarn!

Om nan vecke kom du å säge "Herre Je va dä va bra å lugnt inna ho kunde gå, då kunde grejern fo stå där man hade hädd dum." Allt har sin tid. Det är ju i alla fall dehanne sum man vänta på att dum sku utveckles å gå framåt.

Fo vi nu bära na solsken så blire no bra me de merige.

Jäg ha till slut lyckes fo tell na ljus däri vitrinskåpä ette sju sorger å åtta bedrövelser.

Vi hade ju köft na ljuslister nepå JULA sum de vise säg når vi kum hem inte fungerä. En list lyste int nå! Ja bytte n'dan i går å då vise de säg att dum int römdes däri skåpe där jäg hade tänkt. De bli ti å sätte dum ti döra i ställe å den kanaljen tro ja va gjort tå järnek. Når ja sulle spike flug nubben borti fingra på mäg å ja slog mäg på fingertoppa! Når ja sen tog tånga å hull dum mä flug dum krogi. Ja försökte då å skruve fast dum men då jeck skruvfan åv. Ja gatt ta loss hele döra å förborra för hula. Men nu ärä där å Mora ha gotjänt ä.

Så på derann vise kan e vära.

Ha ä så gutt å sköt om i!

2009-11-20 @ 08:31:48
Postat av: Moster

Hahaha, å du som vattnat blommorna å allt. Å ingen kom å körde ner fingret i den för en gångs skull fuktiga blomjorden! Känns så himla bekant!! Mormortricket gillade jag !! Kuul!! Hahahahahaha!!!

2009-11-20 @ 11:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥