Regn, regn, regn...


Jag hoppas att det är det grå, trista, tråkiga, jobbiga och regniga vädret som har gjort mig på så dåligt humör idag. Det började på jobbet imorse när jag fick höra att kattungen dött. Han livade upp jobbet lite och även om han kunde gå en på nerverna så var han världens goaste kisse!
Vi har ingen aning om vad han dog av, men förmodligen så var det väl nåt medfött...

Sen ringer mamma och berättar att det blir problem med barnvakt på lördag. Neeeeej... Får se hur det löser sig, men förhoppningsvis så kommer offa och hämta na lite senare än tänkt.

Lite bättre blev det efter jag tvingat upp Jimmy för att göra den efterlängtade grytan som tog ännu en timme MINST, att bli klar. När jag äntligen var mätt i magen så tog jag mig ett glas vin (utan att skämmes mitt i vecka!) slog mig ner i soffan och pustade ut.
Funderade på vad jag egentligen var så sur för och kunde för mitt liv inte komma på var det var.
Ibland måste man få ha sina dåliga dagar, för att uppskatta dom bra.
När jag tänker efter så är det inte ofta jag har dåliga dagar och då var det inte någon riktigt sån dag idag heller.
Humöret kan inte vara på topp jämt, men med en 1 ½ åring springandes runt benen så känns livet lite lättare sånna dagar.
Nu när hon utvecklas så fort så hinner jag inte ha mina dåliga dagar.
Om jag kunde så skulle jag sluta blinka med, man kan ju faktiskt missa något!

Farmor, farfar och mormor kom på besök en stund på kvällen. Junie blir hyper och har så roligt när vi har gäster. Hon skriker, skrattar, surrar, springer, dansar, hämtar saker, skriker lite till...
Från noll till hundra!

Efter lite bus med pappa innan han åkte till jobbet så blev det sängen och på fem minuter så sov hon.
Jag har suttit för mig själv inlindad i massa mysiga filtar med ett glas vin och lite chips.

Fan va jag har det bra!



Min familj, mitt liv! <3


Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Dä ä bra att du ha kûmmit tell insikt om att du no ha'ä förärjat bra ändå. Regne ä no bra dä å, titt hûr dä ä borti Ryssland dann. Där längtes dûm nog ätte na regn. Å ändå då vi fo'ä kûmme i lagoma mängder, på anne ställa uti väla har'e ju gått hûle på himmeln å vräk ne s'att foltje å djura dronkne. S'att int tro ja vi hana å vära sur åt. Å i dag nu igen sken sola å dä grant utå bäre na.

Ja, ha så oädligt mytje jära men de val just ingan gjort. Va en tur tell skogs i går om afta för te å si ätte nan svamp. Men de ende ja feck va en rejäl rotblöta å en härlig naturupplevelse mä en älgko och två kalva på 20.m håll. Ene kalven stog i en öppning å titte på mäg i flere minuta, å då du ringde lan huve på sne som hunna bruke jära å fundere va're va fûlla. Men geck inte dä'ärn ändå. Han geck åt koa å så småningom tog dûm å oppöver å försvann. Sen geck ja å hem å ja märkte knapt att ja va dyngsur.

Ha'ä gûtt å sköt om I!

2010-08-05 @ 11:19:51
Postat av: Anonym

Vin och chips! I like =D

/M

2010-08-07 @ 21:17:18
URL: http://finamalina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥