Fullt upp


Jag har tusen saker att göra, och som vanligt så skjuter jag upp allting...
Den här veckan har jag iallafall fått hälften gjort och andra hälften kan jag inte göra förrän försäkringskassan gjort sitt. Det kan ju ta sin lilla tid...

Igår hade vi fullt hus här!
När jag hämtat Junie på dagis så var farmor och farfar här en snabbis, Madde kom förbi en stund och Anna stannade en timme.
Emeli och Matilda kom senare och stannade på middag.
Jimmy åkte på jobb, Emeli blev tvungen att åka på jobb en timme så jag, Junie och Matilda hade lite myspys för oss själva en stund.
Innan middag kom Angel och Nikke med Tia och Oban.
Emeli hade även sin Jäger här så det blev fullt upp och mycket bus.
Som tur va så va alla 3 hundar jätte duktig, lite gnabb blev det, men det gick fort att lösa.
Dom brukar ju faktiskt klara sånt där bäst själv.

När alla åkt och Junie somnat, så kände jag en lätt huvudvärk som började komma fram.
Det blev en tidig kväll och imorse när Junie vaknat slog jag på Babar i vårt sovrum så jag kunde halvsova en timme till.
Idag känns det som nånting är på väg att hända. En dunder förkylning eller nåt sånt hemskt.
Hela kroppen känns orolig och jag har tappat all matlust.
Ska försöka truga i mig själv lite fruost nu innan jag åker på tre timmars jobb.
Mammis kommer hit och är med Junie medan, tur man har mammor! <3

Känner en längtan efter svärmor med.
Hundra år sedan jag var där och bara va.
Vi har träffats lite snabbt, men inte hunnit umgås och prata.
Vi är bra på att prata.
Eller det är nog jag som pratar mest....
<3

Nu ska pussa lite på dotra innan det blir dags för lunch och sen vila.
Hejhopp!








Hejdåååå!


Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfar.

Fullt upp, va nog rätt rubrik med så mycket levande, rörligt i kring dig. Hoppas bara att du inte får den besvärliga snuva, bihåleinflammation som härjar i omgivningen. Jag har fortfarande ont i huvudet så gott som varje morgon och snyter tjockt och detta började väl någon gång kring jul. Ska ändå inte klaga då jag ändå kan göra det jag tänkt. Det kanske också är bra att bli påmind att man faktiskt har ett huvud, det gör ju sig sällan påmind i några intelligentare sammanhang.

Ha det gott och sköt om er!

Snormorfarn!

2011-01-13 @ 12:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥