Hundigt värre!


Livet är förbannat jävla underbart ibland!
Idag är en bra dag.
Äntligen börjar promenaderna öka till nästan en gång om dagen så även jag känner att jag blir nöjd.
Rock skulle säkert kunna gå tjugofem gånger om dagen, men det är tydligen inte bra för dom så därför har vi ökat sakta men säkert och nu börjar det bli likna som det ska vara i resten av hans liv. En LÅNG promenad MINST en gång om dagen, träningar och övningar, så småningom massor med jakt med. Då får han utlopp för allt han är född till.
Ja det går faktiskt riktigt bra, mycket tack vare att han är så matglad, det är inte svårt att lära en hund sitta när han gör ALLT för att få den lilla lilla korvbiten.
Nu kan han iallafall sitt, ligg, stanna, inkallning, sitta på blåsignal, vackertass, varsågod, apportering (och lämna i handen). Fot går så där... Han är duktig på att gå i koppel, drar inte så armen håller på att gå ur led. Men han går inte riktigt som jag vill ändå... Att gå fot lös funkar jätte bra ibland och vissa gånger verkar han inte alls fatta vad jag menar. Kanske bara är en tillfällighet när han väl gör det?
inkallning funkar bra! Till och med när han gör något väldigt intressant så avbryter han och kommer när man kallar in honom.

Jag säger bara det: JAG ÄR REDO FÖR TROTSEN!!! tror jag....

Att vänta är inte hans starka sida, han tooook gnäller när han måste vänta på något. Stora högljuda gäspningar kommer tätt efter varandra och så lite mer gnäll. Det driver mig till vansinne!
Det ända vi får göra är att vänta ännu längre...
Hela vintern tänker jag låna storasyster så vi kan öva bort det. Ska vi göra jaktproven och han gnäller så blir han underkänd, och jag vill ändå inte att han ska göra så...
Till våren börjar vi allmänlydnadskursen och då ska det bara vara borta!


Idag har vi varit i skogen med syster+ tre hundar och camilla.
Vi gick upp, ner, hit och dit.
Hundarna var överallt och ingenstans.
Rock har även lekt MASSOR med Speja nu till kvällen.
tar aldrig orken slut?
Imorgon blir det en lugn promenad, bara jag och Rocken i skogen. <3

Jag själv känner hur jag börjar vakna till liv av dom här promenaderna. Jag vet att jag mår så mkt bättre av att vara ute och gå, men ändå har jag inte gjort det när jag inte kunnat ta med Rock varje gång.
När jag lånade syrrans hund i en månad så va jag ute och gick VARJE dag, minst 5 km. 4 dagar efter vi lämnat tillbaka henne slutade jag.
Nu har jag Rock, varje dag i förhoppningsvis MINST tio år till!
Hunden är nog människans bästa vän <3

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det är det jag alltid har sagt - livet blir mycket bättre med hund! :)

2011-11-16 @ 08:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥