Tiotusen rööda rosor!


Mina rosenbuskar börjar ta sig!
Känner mig som en riktig trädgårds Fia nu! Såå kul när man ser hur knopparna kommer och det några dagar senare är en fiiiin ros! <3
Tack mammi för hjälpen! <3


Till och med den gula rosenbusken som vi planterade om tog sig och har nu hela TRE knoppar!

När jag ändå är igång så kan jag ju passa på att visa lite mer av vår "vackra" trädgård...
Här är vårat väldigt vinddragiga växthus.. Det blir nog inga vindruvor iår inte...
Nästa år startar vi projekt fixa växthus.



Vi har fått lite rödvinbär på vår lilla buske.

Det enorma hallonbuskaget behövs rensas lite.. Får oxå bli nästa års projekt tror jag.

Rosenbusken mot boden har oxå börjat tagit sig. Förmodligen inga knoppar som hinner komma iår... Men Den lever iaf!

Det här är det roligaste med hus, man får fixca och dona. Önskar att jag hade mer tid till att lägga på gården och huset, men de kommer väl...

Tack igen mamma för hjälpen, utan dina gröna fingrar hade dom aldrig överlevt!! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var sak har sin tid! När jag hade småbarn, du vet,var min trädgård väldigt sparsam, man hann helt enkelt inte med sådana sekundära saker. Men intresset fanns där, och har nu fått "blomma ut" riktigt! Nästan så man inte hinner med att arbeta egentligen!

Kram från mammis

2012-07-30 @ 09:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥