Isigt värre


Det finns en nackdel med denna värme som varit i några dagar nu.
Det blir snorhalt i våran backe, hur mkt man än sandar så sköljs det bort av allt som smälter.
Igår halkade jag med Junie på armen. Pang sa de så låg vi på backen!
Jag slog i höften och Junie slog i huvet. Jag letade hysteriskt efter blod, men hittade TACK OCH LOV inget.
En liten bula fick hon däremot, som hon ville att jag skulle ta bort.
När jag inte kunde de så ville hon att doktorn skulle göra de... Sötjänta! <3
Ingen hjärnskakning och ingen bruten höft. än.

Idag stegade jag i mina fodrade gummistövlar (med broddar) och skulle hämta ved.
Hann bara gå en meter så låg jag på backen igen.
Ingenting brutet nu heller. än.
Har ont i nacken och svanskotan bara...

De e inte lolit, de e inte kul!


Haft en jätte bra ledig helg iallafall.
Fredagen va jag med Jossan. Vi fika, drack kaffe, surra, drack lite mer kaffe osv.
Lördagen blev en riktig mysdag! Jossan, Fia och Emma kom hit och vi gick på en promenad med hundar och barn.  Gick fint fint att dra barnvagnen på skoterspåret. Väl hemma igen så tände vi grillen och grillade korv!
lördagskvällen kämpade jag och Jimmy in i det sista med att försöka ha en mysig lördagskväll med gotta och tom glo på tv:n. Slutade med att vi la oss strax efter halv tio, somnade innan vi la huvudet på kudden.
Söndagen va en trött dag. svärmora kom på besök en stund innan jobbet, vi packade in allt och fäljde med henne ner på byn så vi skulle få oss en promenad hem.
Junie satt i vagnen hela (!!!) vägen hem faktiskt.
På kvällen kom Camilla förbi och det blev bakning och hårfärgning.
Junie tyckte att hon såg ut som en prinsessa med allt klet i håret. ^^

Idag har vi inte hunnit göra så mkt. Jag börjar jobba 12, ska nog mysa ner mig i soffan med dotra en stund.
Trotsen har inte gjort sig påminnd så mkt den här helgen. Det tackar vi för!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, och på fredagkväll var ni hos morfars och åt middag och sköt upp en väderballong! Junie fick en fågelbok "samma kon mommen". Moffan å mommen tyckte det var jättemysigt att ni var hem en sväng.

Kram till er alla!

Mommen

2012-03-06 @ 09:43:49
Postat av: Offan

Se dock till att ha sand hemma! Det som vanligtvis erbjuds är ofta kross mer eller mindre finkornig, den för dock den nackdelen med sig att den gärna rullar och lätt sköljs bort. Däremot sanden ligger kvar och är lättare att sprida ut. Förvarar man den sen inomhus fryser den fast och blir kvar längre. Detta finns att avhämta hos AB. Var rädd om. Neavita 204.

Bär sen aldrig barnen på armen där det är halkrisk. Dom har betydligt närmare till marken och är mjukare i kroppen och slår sig sällan allvarligt om dom bara klarar huvudet.

Sköt om och var rädd om er med många varma kramar till er alla!

2012-03-06 @ 10:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥