Lördagsmys


Har haft en underbar lördagskväll med familjen och systers familj.
Ätit god mat.
Tagit en liten promenad.
ätit god efterrätt.
Myst med världens bästa Amos
och fått rå om syrran en hel kväll!

Jag har en helt fantastiskt bra familj.



Ja en hel dag med bus och massa skoj. Junie somnade på fem röda.
Jag ska stänga spjälet på kakelugnen och sen hoppa i säng jag med.
Tack för idag fina syster, Niklas och Amos! <3





Junie är en mkt duktig mamma till Bobbo.
Hon matar, städar och ger honom massor med kärlek.
Han har bitit både mig, Jimmy och Camilla. Junie har burit på honom, lyft fel/konstigt men han har då aldrig bitit henne än...
Det gör dock inte så ont, men ändå!
Hon är väldigt noga med att han ska få en godnatt puss och kram innan hon lägger sig.
"Donatt Bobbo, tov dott, tet imojon, älka dej!" säger hon. <3
(Godnatt bobbo, sov gott, ses imorgon, älskar dig)

Idag fick han springa i sin hage på golvet. Eftersom vår hemma gjorda hage inte är så stabil (plus att han kan krypa igenom hålen...) så sa jag åt henne att hålla koll HELA TIDEN så han inte rymmer och gör illa sig. (Eller bli uppäten av Knocken...)
fem minuter senare, då jag gör ren buren lite extra efter Junies städning så säger Junie:
Men.... Mamma vart tog han vägen?
Å nej tänkte jag!
Vi har ett gammalt hus och här springer det ett nyfiket marsvin lös!!!
Som tur va så hade han inte hunnit långt så vi hittade honom på en gång. Men där ser man vad fort det går... :S



Näe, nu är det dags att lägga sig. Natti natti! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gokväll! Liljor, pärlhyacint, blåstjärna (scilla), gullvivor, tulpaner har du i rabatten. Kommer snart och rensar:) Kram från mammis

2012-05-13 @ 22:59:37
Postat av: Anonym

Fina och varma bilder, man blir både glad och varm att se hur ni månar och donar om de era.

Töt om å do natt!!

2012-05-13 @ 23:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥