Surrkusen


Hedda har börjat prata väldigt mycket de senaste månaderna. Det är inte allt vi förstår, men de mesta får hon fram på ett eller annat sätt. 
De ord hon kan nu är: 

Titta- titta
Ovve- vovve
Pippi- fågel
Mamma
Pappa
Jeje, Jeju - junie
Mimmi- Sami 
Eldon är fortfarande oklart vad hon säger... Låter ibland ungefär så här: Ejon
Vava- farfar
Ovva- morfar 
Omme- mormor
 Gockgock eller gocke- skor
Gock- Rock
Uve Eller ove- huve (hon har slagit huvudet så många gånger att hon lärt sig säga till då hon slagit sig när vi inte sett. Då håller hon handen på huvudet å säger uve Eller Ove.) 
Bebi- bebis 
Kacka- kaka, macka 
Bapan- apan, hennes gosedjur
Tutte- tutten

Sen finns de ord vi inte vet betydelsen av än. Men som sagt så använder hon även andra sätt att få fram vad hon vill. Om vi endå inte förstår så blir det ett himla liv... 😊 
Henning, offan å Heddis ❤️



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åsså kote för Eldon 😂 😉

2015-09-14 @ 23:09:57
Postat av: Anonym

Åsså kote för Eldon 😂 😉

2015-09-14 @ 23:09:59
Postat av: Anonym

Åsså kote för Eldon 😂 😉

2015-09-14 @ 23:10:00
Postat av: Anonym

Åsså kote för Eldon 😂 😉

2015-09-14 @ 23:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥