Magsjuka!


Junie åkte på magsjuka igår. 
Idag är hon mycket piggare och det går helt klart åt rätt håll. Jag hoppas verkligen att vi andra klarar oss! 
Vädret var grått, trist och kallt idag, så vi har varit inne. Hedda har haft sjukt mycket energi och har för en gångs skull kunna sysselsätta sig själv med leksaker i flera timmar! Jag tänkte:
Jag passar på att slipa Heddas rum. Använde mig av pappas slipmaskin och fyra timmar senare, med paus för snabb lunch, så var jag klar!
Händerna var bortdomnad, röda och vibrerade nästan av sig själv. Träningsvärken lär väl komma imorgon. Men jag är klar!
Tak, lister och dörrkarm/fönster målade jag för längesen och väggarna är faktiskt ganska rak och inte så ojämn, så jag behövde bara spackla för spikhålen. Imorgon börjar alltså det roliga: tapetsera!!!! 
Är det grått och trist imorgon med så kör jag igång direkt efter frukost. Ska bli så kul! 
Hoppas lillan är lika lättroad imorgon med! 😳 

Blir det tid över imorgon så ska jag städa, djuren drar in så sjukt mycket grus nu. Hedda bär in ungefär lika mycket då hon går och tar på sig sina, junies och mina skor hela tiden och stövlar rakt in. 


Igår åkte jag till Birsta med lillebror. Köpte ett par knallrosa joggingskor och en ny telefon. Min gamla sa upp sig...
Som tur är så har min lillebror varit en duktig försäljare, så dom kunde inte lura på mig vad som helst. 
Jag hittade även lite kläder på polarn och pyret till busfröet här hemma. 

Jag kidnappade med mig lillebror hem och fick behålla honom till sena kvällen. 
😆😘




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥